Grupa CCC poprawia zysk. HalfPrice urósł o połowę, eobuwie ze spadkiem

Przez ostatnie trzy miesiące Grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów rok do roku o 4 proc. do 2,53 mld zł, a jej rentowność operacyjna poszła w górę z 50 mln zł straty do 96 mln zł zysku. Mocno zwiększyły się wyniki sieci HalfPrice, liczącej już 123 sklepy stacjonarne, natomiast o 11 proc. zmalały wpływy eobuwia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Grupa CCC poprawia zysk. HalfPrice urósł o połowę, eobuwie ze spadkiem

Grupa CCC wstępnie szacuje, że w czwartym kwartale roku obrotowego 2023/24 (listopad 2023 r. - styczeń 2024 r.) miała 243 mln zł zysku EBITDA, 217 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 96 mln zł zysku operacyjnego. Konsensus PAP Biznes przewidywał 224,3 mln zł zysku EBITDA i 67,6 mln zł EBIT.

Przed rokiem CCC miało 50 mln zł straty operacyjnej, a zysk EBITDA wynosił 92 mln zł. Skorygowana EBITDA wynosiła 71 mln zł.

Przychody grupy wzrosły w IV kwartale o 4 proc. rdr do 2,527 mld zł. Analitycy spodziewali się 2,569 mld zł przychodów.

grafika

Grupa CCC tnie koszty

CCC poinformowało, że rekordową sprzedaż w kwartale osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie. pl związanej z nieoptymalną strukturą zapasu. Głównym motorem napędowym wzrostu pozostawało HalfPrice z dynamiką 53 proc. rdr.

Według szacunków spółki, marża brutto na sprzedaży w IV kwartale wzrosła o 3,7 pp. rdr do 46,7 proc. Grupa podała, że poprawa wynika ze skokowego umocnienia marży w CCC i HalfPrice (odpowiednio o 8 i 6 pkt proc.). Wpływy sieci HalfPrice poszły w górę o 53 proc. do 438 mln zł, zysk EBITDA - z 33 do 84 mln zł, a zysk operacyjny - z 8 do 41 mln zł.

grafika

Jak podano, koszty sprzedaży i administracji były nieznacznie niższe rdr, przy wzroście powierzchni handlowej o 10 proc. - Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12 proc. rdr; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej. HalfPrice, mimo swojego młodego wieku i etapu dynamicznego rozwoju, na którym się znajduje, notuje już wysoką rentowność, powyżej pierwotnie planowanej. Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu, co sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności - opisał w komunikacie prezes firmy Dariusz Miłek.

Segment CCC zanotował w IV kwartale poprawę rentowności EBITDA, do poziomu 20,3 proc. z 7 proc. rok wcześniej (kwotowo: z 73 do 214 mln zł). Z kolei HalfPrice miał 19,2 proc. marży EBITDA, co oznacza wzrost o 7,8 p.p.

grafika

W grupie Modivo marża EBITDA w IV kwartale była ujemna i wyniosła minus 5,3 proc. Poziom zapasu grupy ukształtował się poniżej 1 mld zł. Poprawiła się także struktura wiekowa zapasu – ponad 84 proc. (+17 p.p. rdr) udziału w niej stanowią najnowsze kolekcje.

Strata EBITDA grupy Modivo pogłębiła się z 12 do 54 mln zł, a strata operacyjna - z 34 do 83 mln zł.

grafika

Mniej sklepów CCC

Na koniec stycznia br. sieć sprzedaży grupy CCC miała 780,6 tys. metrów kwadratowych, 10 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba sklepów stacjonarnych CCC zmalała o 20 do 799, a ich powierzchnia o 2 proc. do 517,8 tys. metrów kw.

Natomiast sieć stacjonarna eobuwia wzrosła przez rok z 38 do 52 placówek, a HalfPrice - z 91 do 123.

grafika

Prezes CCC: liczmy na odbudowę siły zakupowej

Zadłużenie brutto grupy CCC (z wyłączeniem Modivo) wyniosło na koniec stycznia 1,076 mln zł i jest niższe o 35 proc. rdr. W Grupie Modivo zadłużenie brutto wyniosło 1,058 mln zł, a zadłużenie finansowe netto, po wyłączeniu wpływu obligacji zamiennych na akcje, 174 mln zł.

- Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu - stwierdził Dariusz Miłek.

- Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych. Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży grupy, poprawa marży brutto w każdej, bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych - dodał.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online