Stowarzyszenie Computer and Communications Industry Association(CCIA) przesłało skargę do Federalnej Komisji Handlu (Federal TradeCommission - FTC), w której twierdzi, że National Football League,Major Baseball League, NBC Universal, DreamWorks, Harcourt orazPenguin Group zamieszczają ostrzeżenia o prawach autorskich, któresą "regularnym wprowadzaniem w błąd na temat praw konsumenckich dolegalnego korzystania z nabytych treści".
CCIA twierdzi, że ostrzeżenia te, umieszczane chociażby napłytach DVD czy w trakcie transmisji telewizyjnych, mogą odstraszaćodbiorców od zgodnego z prawem korzystania z materiałów chronionychprawami autorskimi.
"To próba przekonania Amerykanów, że nie mają praw, które taknaprawdę mają" - twierdzi CCIA. Stowarzyszenie zaapelowało do FTC,aby podjęła działania wobec właścicieli treści poprzez nakazanie imzamieszczania bardziej prawidłowych ostrzeżeń o prawach autorskich.CCIA chce także, aby komisja przyłączyła się do edukacjispołeczeństwa na temat ich praw.












