W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie

W grudniu 2020 roku za średnie zakupy w Auchan trzeba było zapłacić 204,02 zł, podczas gdy w Selgrosie 233,97 zł. Średni koszyk staniał o 4,3 proc. do poziomu do 306,08 zł - wynika z raportu ASM Sales Force Agency.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie
fot. materiały prasowe

W grudniu 2020 roku cena średniego koszyka zakupowego była o 4,3 proc. niższa niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego. Badanie ASM Sales Force Agency w grudniu wskazało spadek ceny koszyka maksymalnego w porównaniu z grudniem 2019 r. o 13,75 zł – z 319,83 zł do 306,08 zł.  W porównaniu  z listopadem ubr.r koszyk maksymalny był o 2,14 proc. droższy (299,67 zł w listopadzie vs 306,08 zł w grudniu).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zakupy-bez-klikania-zero-click-commerce-co-to-jest-oszczedza-czas-w-2021-r ##

Auchan w grudniu najtańszy

Podobnie jak w miesiącach ubiegłych, najdroższym z badanych kanałów sprzedaży okazało się e-grocery. W grudniu za koszyk zakupowy trzeba było zapłacić średnio 255,52 zł. To o 33,64 zł, czyli o ponad 15 proc. niż w kanale tradycyjnym, gdzie koszyk kosztował 221,88 zł.

Z kolei najtaniej zakupy można było zrobić w grudniu w sklepach sieci Auchan. Tam koszt analogicznego koszyka kształtował się na poziomie 204,02 zł. Tanio było również w Carrefourze (210,59 zł) i Makro (211,11 zł).

W kanale tradycyjnym najdroższy koszyk odnotowano w sklepach Selgros, gdzie średnia suma koszyka wyniosła 233,97 zł, co daje różnicę względem najtańszego koszyka w kanale tradycyjnym na poziomie 29,95 zł, czyli ponad 14 proc.

Badane przez nas produkty FMCG w większości sklepów stacjonarnych były tańsze w grudniu w porównaniu z listopadem 2020. Największe obniżki na grudzień wprowadziła sieć Tesco (o 2,98 proc.). Z kolei największe wzrosty cen zanotowano w Lidlu, gdzie w grudniu wartość koszyka wzrosła o 5,88 proc. w stosunku do listopada.

Produkty w najniższych cenach ponownie można było kupić w sieci Auchan, którego średni koszyk spadł w porównaniu do ubiegłego miesiąca o 0,39 proc.

grafika

W grudniu 2020 r. najtańsze zakupy można było zrobić w sklepach sieci tradycyjnej. To zmiana w stosunku do listopada, w którym najkorzystniejsze ceny oferowała tzw. hybryda, czyli model zakupowy będący połączeniem online i offline danej sieci.

W grudniu tradycyjne zakupy pod względem cenowym okazały się bezkonkurencyjne. Średnia wartość koszyka zakupowego w kanale offline wyniosła w grudniu 221,88 zł, z kolei w modelu hybrydowym – 228,59 zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/e-commerce-ulice-handlowe-i-centra-typu-convinence-to-kierunki-rozwoju-handlu-po-pandemii ##

Rok 2020 czasem obniżek cen w sklepach

Z analizy ASM wynika, że na jedenaście badanych sieci sklepów aż osiem obniżyło swoje ceny w grudniu 2020 roku. Najwyższe ceny zarówno w 2019, jak i w 2020 roku oferowało e-grocery, które między innymi w ten sposób wykorzystało sytuację pandemiczną i wzmożone zainteresowanie konsumentów zakupami online.

Największy spadek cen w ujęciu rocznym odnotowano w sieci Selgros, a największy wzrost cen – w sklepach sieci Intermarché.

grafika

W czwartym kwartale 2020 roku zaobserwowano różnicę w średniej wartości koszyka w tradycyjnych kanałach sprzedaży – najniższą średnią wartość koszyka w sklepach tradycyjnych w Q4 odnotowano w Auchan – 206,94 zł, zaś najwyższą – w Tesco – 231,64 zł – to różnica 11,94 proc. pomiędzy najniższą, a najwyższą wartością.

W e-grocery zauważalny jest spadek średniej wartości koszyka w analizowanych 3 miesiącach – różnica między pierwszym miesiącem Q4, a trzecim miesiącem Q4 to 6,14 proc. (16,72 zł).

Średnia wartość koszyka w analizowanych sieciach tradycyjnych w Q4 wyniosła 221,98 zł, natomiast w e-grocery – 263,65 zł.

W 2020 najstabilniejsze ceny w Kaufland i Intermarché

W 9 z 10 analizowanych sieci sklepów stacjonarnych najtańszy był kwartał czwarty. Wyjątkiem w tej regule jest jedynie Tesco, które w każdym kwartale roku 2020 podnosiło ceny. Porównując pierwszy i czwarty kwartał ubiegłego roku, w Tesco zanotowano wzrost cen o 2,95 proc..

W każdym kwartale roku 2020 najmniej opłacalne były zakupy w e-grocery – w sklepach online ceny się wahały, na przemian spadały i wzrastały. Ostatecznie w Q4 odnotowaliśmy wzrost względem Q3 o 2,23 proc.. To ciekawa obserwacja, biorąc jednak po uwagę, że miesiąc do miesiąca w Q4 ceny e-grocery i tak spadały.

Najstabilniejsze pod względem cokwartalnego poziomu cen były w 2020 roku w sklepach sieci Kaufland i Intermarché.

grafika

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zalicza się 5 sklepów online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl oraz MEGASAM24.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych