Na znajdującym się 8,848 m ponad poziomem morza szczycie Hakan Bulgurlu znalazł się 23 maja, po 26 dniach wyczerpującej wspinaczki. Wysiłek konieczny dla osiągnięcia tego celu odzwierciedla pasję, z którą Arçelik podchodzi do budowania lepszej, bezpiecznej przyszłości poprzez sprzyjające ochronie środowiska produkty i kampanie.
To nie pierwszy raz, gdy przedstawiciele koncernu Arçelik zdecydowali się zwrócić uwagę na skutki globalnego ocieplenia. Ich poprzednie wyprawy – Kilimandżaro w 2011, Elbrus w 2017 i Aconcagua w styczniu 2018 – służyły zarówno edukacji pracowników, jak i zwróceniu uwagi społeczeństwa na potrzebę ochrony środowiska.
Motywacją dla wyprawy Hakana Bulgurlu były pesymistyczne prognozy specjalistów w dziedzinie klimatu. Według ich raportów, jeśli zmiany klimatyczne nie zostaną powstrzymane, do 2100 roku stopnieją dwie trzecie himalajskich lodowców. Równie alarmujące wnioski znalazły się w raporcie Organizacji Narodów Zjednoczonych: jeśli emisja gazów cieplarnianych nie zostanie zmniejszona, do 2040 roku możemy spodziewać się ocieplenia atmosfery o 1,5 stopnia Celsjusza w stosunku do czasów sprzed rewolucji przemysłowej.

21 lat to z perspektywy naszej planety niezwykle krótki czas. Musimy działać szybko, by ograniczyć długotrwałe efekty zmian klimatycznych. Tylko dzięki zdecydowanym krokom jesteśmy w stanie zapobiec przyszłości, w której nasza planeta przestanie nadawać się do zamieszkania. W Arçelik robimy wszystko, co w naszej mocy, by zatrzymać postęp zmian klimatycznych i łagodzić ich efekty. Mamy nadzieję, że wyprawa na Mount Everest zwróci oczy społeczeństwa w kierunku tych zagadnień i zmobilizuje ich do dokonania własnych, pozytywnych zmian – mówi Hakan Bulgurlu, CEO koncernu Arçelik.
Arçelik zachęca do podjęcia walki przeciwko postępującym zmianom klimatycznym poprzez codzienne, drobne działania i zmiany przyzwyczajeń. Co możemy zrobić na rzecz środowiska?

Jako jednostki:
· Wzywać zarządy firm oraz polityków do podjęcia zdecydowanych działań przeciwko postępującym zmianom klimatycznym,
· Odżywiać się odpowiedzialnie, jedząc mniej mięsa i nie marnując żywności,
· Kupować tylko to, co potrzebne. Możemy ograniczyć negatywny skutek długich łańcuchów zaopatrzeniowych, rezygnując ze zbędnych zakupów,
· Korzystać z zielonych, odnawialnych źródeł energii,
· Rezygnować z podróży samochodem, kiedy to tylko możliwe,
· Zaangażować innych w dyskusję o zmianach klimatycznych i ich zapobieganiu. Twoje starania zainspirują najbliższe otoczenie do zmiany niekorzystnych dla środowiska przyzwyczajeń.
Jako liderzy przemysłu:
· Zwiększać świadomość zmian klimatycznych wśród swoich pracowników, budując zespół skupiony na zrównoważonym rozwoju,

· Określać klarowne cele i działania, które twoja organizacja podejmie w celu ograniczenia stopy węglowej,
· Budować marki oparte i wspierać innowacje dążące do przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Klienci są skłonni zapłacić więcej za usługi i produkty sprzyjające planecie.
· List otwarty Hakana Bulgurlu, dyrektora generalnego Arçelik https://www.linkedin.com/pulse/we-tipping-point-time-our-side-hakan-bulgurlu/











