CES 2018: Volkswagen z Nvidią stawiają na AI, nowy I.D. Buzz

Podczas targów CES 2018 w Las Vegas firmy Volkswagen i Nvidia zaprezentowały swoją wizję tego, jaki wpływ na rozwój nowej generacji samochodów będą miały sztuczna inteligencja i technologia tzw. głębokiego myślenia. Przedstawiono także nowego I.D. Buzz - współczesną wersję Microbusa, czyli napędzanego energią elektryczną studyjnego vana z technologią AI zastosowaną zarówno we wnętrzu, jak i służącą do autonomicznej jazdy.

km
km
Udostępnij artykuł:
CES 2018: Volkswagen z Nvidią stawiają na AI, nowy I.D. Buzz

W modelu I.D. Buzz, wyposażonym w technologie sztucznej inteligencji, zastosowano tzw. inteligentnego kierowcę, czyli zestaw systemów asystujących, działających w oparciu o informacje zebrane przez czujniki znajdujące się we wnętrzu auta oraz w jego otoczeniu. Systemy te można doskonalić przez cały cykl życia samochodu aktualizując oprogramowanie i dodawać im nowe funkcje w miarę postępu w dziedzinie autonomicznej jazdy.

Dzięki technologii "deep learning" ("głębokiego uczenia") samochód przyszłości ma sam potrafić precyzyjnie oceniać sytuacje na drodze i analizować zachowanie innych uczestników ruchu i dzięki temu móc podejmować właściwe decyzje.

grafika

Za pomocą "Nvidia Drive IX Inteligent Experience Platform" można realizować takie funkcje oparte o technologię sztucznej inteligencji, jak otwieranie samochodu po rozpoznaniu twarzy właściciela, wysyłanie sygnałów ostrzegawczych dla rowerzystów, uruchamianie różnych funkcji we wnętrzu auta przy pomocy gestów i poleceń głosowych oraz śledzenie wzroku kierowcy, by przedstawić mu sygnały ostrzegawcze, gdy w danej chwili koncentruje się na czymś innym.

grafika

I.D. Buzz to model należący do rodziny I.D., która w 2020 r. ma zapoczątkować ofensywę Volkswagena w dziedzinie samochodów elektrycznych, i która stopniowo będzie przystosowywana do poruszania się według zasad jazdy autonomicznej. Do 2025 r. Volkswagen planuje wprowadzić na rynek ponad 20 modeli wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny.

grafika

Podstawą konstrukcji nowych modeli jest modułowa platforma MEB stworzona na potrzeby bezemisyjnych samochodów z rozwiązaniami cyfrowymi. W autach tych wykorzystano możliwości, jakie pod względem planowania wnętrza dają elektryczne zespoły napędowe. Silniki elektryczne nie są duże, a akumulatory w nowych autach umieszczono w podłodze – dzięki temu ich wnętrza są przestronne i można je zagospodarować na różne sposoby.

Nowe technologie zastosowano w nowych autach elektrycznych klasy kompaktowej, np. w postaci wyświetlacza przeziernego działającego w oparciu o zasadę rzeczywistości rozszerzonej. Samochody skonstruowane na bazie platformy MEB będą ponadto od razu wyposażane w nowoczesne systemy asystujące i dostosowywane do kolejnych stopni zaawansowania w dziedzinie jazdy autonomicznej. Systemy elektroniczne przewidziane do wykorzystania w autach skonstruowanych w oparciu o MEB będą także stopniowo wprowadzane do samochodów z konwencjonalnymi silnikami, jakie powstają w oparciu o platformę MQB.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów