Przejęcie Clear Channel Europe przez Grupę Bauer Media zostało zapowiedziane w styczniu br. Według nieoficjalnych ustaleń wartość transakcji to 625 mln dolarów. W kolejnych miesiącach zgodę na jej realizację wydały stosowne organa regulacyjne (prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dał zielone światło w pierwszej połowie marca).
We wtorek Grupa Bauer Media ogłosiła finalizację przejęcia. – W związku z obchodami 150. rocznicy istnienia firmy, rozpoczynamy nowy, ekscytujący rozdział i serdecznie witamy utalentowany zespół Clear Channel Europe w Grupie Bauer Media. Przejęcie to stanie się siłą napędową naszej kompleksowej strategii rozwoju i przyspieszy naszą transformację cyfrową – podkreśliła w komunikacie szefowa koncernu Yvonne Bauer.
Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl, polski oddział Clear Channel Poland od razu zmienia nazwę na Bauer Media Outdoor. Jednak rebranding tysięcy witryn reklamowych nie nastąpi z dnia na dzień i ma zająć kilka miesięcy.

Przejęta spółka reklamy zewnętrznej nie zmieni swojej dotychczasowej lokalizacji w Polsce. Na czele Bauer Media Outdoor stanął dotychczasowy CEO Clear Channel na Wielką Brytanię i Europę - Justin Cochrane. Będzie kierował firmą wraz ze swoim obecnym zespołem kierowniczym.
Zobacz też: Konsolidacja jest nieunikniona
Channel Outdoor Holdings jest jedną z największych na świecie firm zajmujących się reklamą zewnętrzną i jedyną globalną firmą rynku reklamy zewnętrznej z wymierną obecnością w Stanach Zjednoczonych oraz Europie. Ma w ofercie ponad 32 000 powierzchni reklamowych w 19 krajach: od billboardów, przez nośniki w przestrzeni miejskiej i na lotniskach, po reklamę w komunikacji miejskiej.
Cała sieć nośników Clear Channel Poland osiąga miesięczny zasięg na poziomie 65 proc. i dociera do 19 mln odbiorców w TOP 10 miastach w Polsce. Firma w ramach swojej oferty umożliwia dostęp do City Reach Network – największej w Polsce sieci nośników DOOH, która obejmuje ponad 450 ekranów w 10 głównych aglomeracjach Polski.

Do głównych kategorii nośników, z których Clear Channel Poland osiąga przychody ze sprzedaży należą: billboardy, nośniki miejskie Citylight, nośniki City Digital w przestrzeni miejskiej oraz digitale w centrach handlowych, jak i reklama w środkach komunikacji miejskiej.
Na koniec 2023 roku Clear Channel Poland miała 71,06 mln zł przychodów ze sprzedaży. Koszty prowadzonej działalności wyniosły wówczas 69,3 mln zł, zysk ze sprzedaży - 1,7 mln zł, a zysk netto - 84 tys. zł (wg danych dostępnych w KRS).











