"Co ma być to będzie" - takie podejście do życia deklaruje 70 proc. Polaków

Ponad połowa Polaków uważa, że warto "żyć chwilą", a niemal 70 proc. twierdzi, że "co ma być to będzie" - wynika z badania MillwardBrown Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa badanych twierdzi, że czuje się znacznie młodziej niż świadczyłaby o tym ich metryka (56 proc.). Co dziesiąty Polak ocenia swój wiek na więcej lat niż ma obecnie (10 proc.). Z upływem czasu zwiększa się także tendencja podawania mniejszej liczby lat niż mamy w rzeczywistości.

Większość osób młodych uważa, że "czas płynie" (64 proc.). Perspektywa postrzegania czasu zmienia się wraz z wiekiem i zaczyna on "biec".

Co trzeci Polak uważa, że odpowiedzialność to atrybut człowieka dorosłego. Respondenci wskazują też, że osoba dojrzała powinna być przewidująca (69 proc.) i rozsądna (67 proc). Czy ma to przełożenie np. na planowanie finansów w długoterminowej perspektywie? Połowa badanych (52 proc.) nie ma takiego zwyczaju. O finansach w dłuższej perspektywie dwa razy częściej niż seniorzy (po 60. roku życia) myślą osoby młode (do 34. roku życia) - odpowiednio 26 proc. dla osób powyżej 60 lat, 56 proc. dla osób od 18 do 24 lat oraz 50 proc. dla osób od 25 do 34 lat.

Dla badanych najlepszym okresem w życiu jest wiek 30 lat. Polacy uważają także, że młodość kończy się po czterdziestce. Najmłodsi respondenci (18–34 lat) jej koniec oceniają na 33–35 lat. Z kolei osoby powyżej 35. roku życia skłaniają się ku okresowi "po czterdziestce". Dla kobiet koniec młodości to 43 lata, a dla mężczyzn – 37 lat.

67 proc. respondentów uważa, że "co ma być to będzie", przy czym w większym stopniu uważają tak kobiety (71 proc.) niż mężczyźni (62 proc.) Dodatkowo 62 proc. badanych uznaje znany przebój "Nie liczę godzin i lat" za swoje życiowe motto.

Badanie "Czas na przyszłość" zostało przeprowadzone przez MillwardBrown Polska na zlecenie firmy Prudential w czerwcu 2013 r. metodą CATI na ogólnopolskiej, losowej, reprezentatywnej próbie tysiąca Polaków powyżej 18. roku życia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech