Comperia ze wzrostem wpływów o 79 proc. i 1,4 mln zł straty

W pierwszej połowie br. Comperia (wydawca m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zanotowała 10,12 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,39 mln zł straty netto. Mocno wzrosły wpływy firmy ze sprzedaży usług ubezpieczeniowych, kredytowych i lokacyjnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Comperia ze wzrostem wpływów o 79 proc. i 1,4 mln zł straty
Shutterstock.com

W skali roku wpływy Comperii ze sprzedaży zwiększyły się z 5,64 do 10,12 mln zł. - Działania zaplanowane w 2016 roku i wdrożone w 2017 polegające na lepszej penetracji sprzedażowej oraz pozyskaniu nowych klientów jak również rozszerzeniu bazy partnerów po stronie pozyskiwania leadów przyniosły spodziewany rezultat - komentuje to firma w raporcie finansowym.

Jednocześnie wynik EBITDA spółki wzrósł z 1,55 mln zł straty do 965 tys. zł zysku, natomiast strata netto zmalała z 3,71 do 1,39 mln zł.

Skąd ta strata? - Grupa inwestuje w rozwój ubezpieczeń. Wydatki ponoszone na rozwój są odnoszone w koszty w okresie ich poniesienia, natomiast efekty tych działań będą widoczne w przyszłych okresach - tłumaczy Comperia. Ponadto firma poniosła niegotówkowe koszty amortyzacji w wysokości 2,17 mln zł, głównie z powodu projektów technologicznych (m.in. Comperia Agent) realizowanych przez nią w latach 2014-2015.

grafika

Wpływy Comperii ze sprzedaży produktów lokacyjnych potroiły się w skali roku, z działalności ubezpieczeniowej - wzrosły o 119 proc., a ze sprzedaży produktów kredytowych - o 46 proc.

Z kolei ze sprzedaży produktów pozafinansowych firma miała o 15 proc. mniej przychodów niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wojciech-malek-zarzadz-comperia ##

W raporcie Comperia podkreśla wzrost wpływów z działalności ubezpieczeniowej. - Jest to szczególnie ważne, gdyż spółka planuje intensywnie rozwijać ten segment w kolejnych okresach i ma ku temu mocne fundamenty w postaci rosnącej liczby agentów i klientów. Mamy podpisane umowy na dystrybucję produktów ubezpieczeniowych 21 towarzystw ubezpieczeniowych. Pracujemy z ponad 200 agentami - wylicza.

grafika

Koszty firmy zwiększyły się z roku o rok do 17 proc. do 11,87 mln zł, głównie ze względu na wzrost wydatków na usługi obce (o 45 proc. do 6,84 mln zł). Wzrosły też koszty podatków i opłat oraz pozostałe.

Z kolei na wynagrodzenia Comperia wydała 1,99 mln zł, o 15 proc. mniej niż rok wcześniej.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela