Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w marcu 2014 roku liderem oglądalności była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszył się o 11,36 proc. i wyniósł 17,40 proc.
Na drugim znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,51 proc., po spadku w skali roku o 3,54 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,41 proc. i wyniósł 11,96 proc. Natomiast czwarta lokata przypadła stacji TVN, której udział zmalał o 2,46 proc. do 11,49 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasował się kanał TVP Info (5,98 proc.; spadek o 0,17 proc.). Oczko niżej uplasowała się stacja TV Puls, która w marcu br. miała 5,07 proc. udziału (rok wcześniej było to 5,80 proc.).

Największy spadek udziału odnotował kanał TV4, który zajął miejsce ósme. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 23,48 proc. do 3,52 proc.
Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 138,78 proc., pochwalić się mogła TVP Historia, która jednak spadła z pozycji szesnastej na osiemnastą. Jej średni udział w marcu br. wyniósł 1,17 proc.
Warto dodać, że w marcu ub.r. w ofercie DVB-T nie było jeszcze trzech stacji nadających już w marcu br., czyli TVP Regionalnej, TVP Rozrywki i Stopklatki TV. Te dwie pierwsze stacje zadebiutowały na rynku w zeszłym roku, zaś Stopklatka TV zaczęła nadawanie w połowie marca br. Kanał ten znalazł się na miejscu 16. z udziałem wynoszącym 1,35 proc. (dane te jednak obejmują okres od 17 do 31 marca br.).
W grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,78 proc. zanotowała względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek o 5,12 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział wzrósł o 2,12 proc. do 13,02 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła TVP1, której średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 11,66 proc., po spadku w skali roku o 15,14 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,73 proc.; w dół o 16,05 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 9,04 proc. do 6,74 proc.
Największym wzrostem również i w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TVP Historia, której udział poszedł do góry aż o 184,44 proc. do 1,28 proc. Z kolei największy spadek (o 21,26 proc. do 2 proc.) odnotowała Eska TV.
23 lipca 2013 roku zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat).

*Dane Stopklatki TV obejmują okres od 17 do 31 marca 2014 roku. Stacja nadaje od 15 marca br., ale monitoringiem Nielsen Audience Measurement objęta została od 17 marca br.











