Okres przed Gwiazdką to dla oszustów internetowych prawdziwa "gratka" – więcej osób szuka przez internet wymarzonych prezentów, kompletuje podarunki dla bliskich i kupuje rzeczy niezbędne do stworzenia świątecznej atmosfery.
W tym wyjątkowym czasie nietrudno o pośpiech czy nieostrożność – a każdą taką słabość cyberprzestępcy potrafią wykorzystać. Oszuści wykorzystują zaawansowane socjotechniki i tricki manipulacyjne, aby uzyskać dostęp do naszych danych lub pieniędzy.
W odpowiedzi na te wyzwania Bank Pekao S.A. bezpłatnie udostępnił klientom usługę CyberRescue. Zapewnia ona wsparcie w sytuacjach zagrożeń w internecie, takich jak próby wyłudzeń, oszustwa czy kradzież tożsamości. Dzięki CyberRescue klienci zyskują dostęp do ekspertów, którzy 24 godziny na dobę pomagają w sytuacji zagrożeń w sieci, także tych niepowiązanych bezpośrednio z bankowością.

– CyberRescue to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się ryzyko w sieci. Chcemy, aby nasi klienci czuli się bezpiecznie, korzystając z usług cyfrowych, dlatego oferujemy im realne wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Bezpieczeństwo to nie tylko technologie, ale także szybka reakcja i edukacja. CyberRescue pozwala nam być bliżej klientów w trudnych momentach, kiedy liczy się czas i skuteczność działania – powiedział Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao S.A.
Usługa dedykowana jest klientom indywidualnym i nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami. Można ją aktywować w serwisie bankowości elektronicznej Pekao24, w zakładce Oferty i wnioski→ e-Usługi.
Po aktywacji CyberRescue, w przypadku podejrzenia oszustwa, próby wyłudzenia danych czy innych zagrożeń, klienci mogą skontaktować się z zespołem CyberRescue, który doradzi, jak bezpiecznie postępować w takiej sytuacji oraz poda szybkie i skuteczne wskazówki co zrobić, by zminimalizować ryzyko oszustwa.

Klienci będą także otrzymywać cykliczne informacje na temat aktualnych zagrożeń w sieci, np. dotyczących podszywania się pod Bank Pekao.
– Bank Pekao konsekwentnie podnosi standardy ochrony w kanałach cyfrowych. A nowa, bezpłatna usługa CyberRescue zapewnia klientom wsparcie ekspertów w sytuacjach zagrożeń online. To kolejny krok w strategii budowania zaufania i bezpieczeństwa w erze cyfrowej. Udostępniliśmy już szereg rozwiązań chroniących klientów przed cyberzagrożeniami, m.in.: logowanie dwuskładnikowe, ochronę behawioralną, wizytówki potwierdzające tożsamość dzwoniącego pracownika czy możliwość szybkiego blokowania kanałów dostępu i kart w aplikacji mobilnej PeoPay i serwisie Pekao24 w przypadku podejrzenia oszustwa (tzw. panic button). Dzięki tym działaniom Pekao konsekwentnie wzmacnia ochronę klientów w cyfrowym świecie – podkreślił Robert Mazur, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Banku Pekao S.A.

Patryk Korus, dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych w Banku Pekao S.A dodaje, że bank współpracuje we wdrożeniu ze sprawdzonym, renomowanym na rynku partnerem, specjalizującym się w ochronie przed zagrożeniami online.,
- Moment udostępnienia tej usługi klientom nie jest przypadkowy. Przed świętami w sieci jest gorąco – zakupy online, promocje, paczki, szybkie przelewy. To moment szczególnie wzmożonej aktywności przestępców. Dzięki CyberRescue nasi klienci mogą czuć się bezpieczniej, bo mają u boku ekspertów, którzy reagują natychmiast, gdy coś pójdzie nie tak – podsumowuje Patryk Korus.











