Cyfrowy Polsat oczekuje jednocyfrowego wzrostu na rynku reklamy tv w 2021 roku

- Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej, to - tak jak komunikowaliśmy wcześniej - spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w ujęciu całorocznym. Natomiast rynek reklamy internetowej - według ostatnich raportów Starcomu - powinien mieć dynamikę w okolicy 7 proc. Przy nieco bardziej pozytywnej sytuacji poziom 8-8,5 proc. pewnie wydaje się realny - uważa Stanisław Jankowski, prezes Telewizji Polsat.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Cyfrowy Polsat oczekuje jednocyfrowego wzrostu na rynku reklamy tv w 2021 roku
Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat pytany o prognozy na kolejny kwartał i cały 2021 rok jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej odpowiedział, że oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu osiągnie „średni jednocyfrowy wzrost w 2021 r., natomiast rynek reklamy internetowej ma szansę wzrosnąć o 8-8,5% w całym roku”.

- Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej, to – tak jak komunikowaliśmy wcześniej – spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w ujęciu całorocznym. Natomiast rynek reklamy internetowej – według ostatnich raportów Starcomu – powinien mieć dynamikę w okolicy 7 proc. Przy nieco bardziej pozytywnej sytuacji poziom 8-8,5 proc. pewnie wydaje się realny – stwierdził podczas wideokonferencji z dziennikarzami.

"Dobrze przyjęta ramówka"

Zdaniem Janowskiego rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu był "w miarę płaski, skurczył się o około 1 proc".

- Musimy pamiętać, że w zeszłym roku I kwartał był „zdrową bazą”, jeszcze kwartał był niedotknięty COVID-19, w tym kontekście rynek jest prawie płaski. Nasza pozycja i nasze przychody z reklamy i sponsoringu w wzrosły o 3,4 proc. To bardzo dobry wynik. W efekcie nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 29,5 proc. Jeśli chodzi o ten kwartał, to od siebie dodam, że był bardzo dobry, mieliśmy mocne wyniki oglądalności. Dobrze przyjęta ramówka, jednocześnie bardzo satysfakcjonująca sprzedaż reklamowa i realizacja wszystkich zapowiadanych synergii po akwizycji Interia.pl - ocenił Janowski.

grafika

Podczas ostatniego spotkania (podsumowującego cały 2020 rok dla Grupy Cyfrowy Polsat) szef Telewizji Polsat mówił o szacunkach na poziomie 6-6,5 proc.

Przychody z reklamy i sponsoringu grupy Telewizji Polsat wzrosły o 3,4 proc. w I kw. 2021 r. i wyniosły 271 mln zł, a ogólny udział w rynku reklamy telewizyjnej i sposoringu Grupy wyniósł 29,5 proc. Łącznie Grupa Polsat świadczy 18,1 mln usług płatnej telewizji, internetu i usług telefonicznych.

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 32,21 proc - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Liderem przychodów z reklam był Polsat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem