„Czarna Wdowa” z pandemicznym rekordem. Prawie 160 mln dolarów w kinach, 60 mln w Disney+

Osadzony w świecie Marvela film „Black Widow” (Czarna Wdowa) w weekend swojej premiery zarobił w kinach w USA 80 mln dol., zaś na całym świecie 158,8 mln dol. Z kolei na platformie Disney+ tytuł przyniósł 60 mln dol. „Czarna Wdowa” okazała się filmowym zwycięzcą box office od momentu poluzowania obostrzeń związanych z pandemią.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
„Czarna Wdowa” z pandemicznym rekordem. Prawie 160 mln dolarów w kinach, 60 mln w Disney+

O obrazie poświęconym jednej z superbohaterek ze świata Marvela mówiło się od kilku lat. Za reżyserię odpowiada Cate Shortland mająca na koncie filmy „Lore" oraz „Berlin Syndrome". Nad scenariuszem pracowali Jac Schaeffer i Ned Benson.

Scarlett Johansson gra główna bohaterkę, Nataszę Romanow, czyli Czarną Wdowę. Florence Pugh portretuje Jelenę Belową, która jako przeciwniczka Czarnej Wdowy pojawiła się w komiksach w latach 90. David Harbour gra Aleksieja Szostakowa znanego jako Red Guardian. Rachel Weisz pojawi się jako Melina Wostokow. Poza tym w obrazie maja zagrać także O-T Fagbenle, Ray Winstone, Robert Downey Jr. i William Hurt.

Pod pseudonimem Czarna Wdowa (Black Widow) ukrywa się kobieta-szpieg, Natasza Romanowa. Po raz pierwszy pojawiła się w 1964 r. jako przeciwniczka Iron Mana. Choć walkę z superbohaterem przegrała, spodobała się na tyle, iż pojawiły się zeszyty poświęcone tylko jej. Zwana również Pajęczycą, największe triumfy święciła w latach 70. Scarlett Johansson zagrała ją po raz pierwszy w obrazie „Iron Man 2".

„Czarna Wdowa” z udanym debiutem

Premierę „Czarnej Wdowy” wyprodukowanej przez Marvel Studios kilkakrotnie przekładano. Ostatecznie film wszedł do kin w USA i na całym świecie (w tym także w Polsce) w piątek 9 lipca 2021 r.

Jak wynika z informacji podanych przez Variety wyniki pierwszego weekendu obecności tytułu na ekranach okazały się bardzo dobre. W kinach w USA „Czarna Wdowa” przyniosła 80 mln dol., z kolei w innych krajach świata kinowe wpływy zamknęły się kwotą 78,8 mln. To oznacza, że dystrybucja w kinach dała Disneyowi w ciągu weekendu przychody w wysokości 158,8 mln dol.

Premiera „Czarnej Wdowy” obyła się w tzw systemie hybrydowym, czyli jednocześnie w tradycyjnych kinach i w internecie. Tytuł znalazł się w ofercie serwisu Disney+, jednak tylko tam gdzie platforma jest częścią usługi All Access.

Disney podał oficjalnie, że wpływy w tym kanale osiągnęły w ciągu weekendu kwotę 60 mln dol.

Podane rezultaty osiągnięte przez „Czarną Wdowę” oznaczają, że jest to pod względem finansowym najlepszy tytuł wśród filmów wprowadzonych do dystrybucji po zluzowaniu obostrzeń związanych z pandemią. Produkcja „Czarnej Wdowy” według szacunków kosztowała ok. 200 mln dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce