Tutaj przeczytasz dokładnie, czym jest Wirtualny Wskaźnik Wpływu (WWW).
1. Kanał Zero z jeszcze większym potencjałem
Zazwyczaj zaczyna się od jedynki, ale tym razem zaczniemy od zera, bo na uwagę zasługuje mocna pozycja Kanału Zero, który nie ma jeszcze portalu, przez co w dwóch kategoriach nie zbierał w ogóle punktów, a i tak zajął wysoką 6. pozycję. Jest niekwestionowanym liderem w kwestii wideo: na YouTube, Facebooku i Instagramie. Przoduje także na X. Gdy w końcu odpali swój długo zapowiadany portal, ma szansę mocno awansować i konkurować o pierwsze miejsca.
2. Urealniona Interia
W takim zestawieniu Interia.pl, która jako cała Grupa od wielu miesięcy jest regularnie – według Mediapanelu – największym wydawcą online w kraju, została nieco urealniona. Tutaj widać, że samodzielnie nie radzi sobie tak dobrze w innych miejscach jak YouTube czy inne platformy społecznościowe, a wskaźnik dotyczący samego portalu nie jest w stanie zrekompensować słabszej obecności na innych platformach. Ewidentnie ma duży potencjał w wideo, którego tu w statystykach prawie nie widać.

3. Cichy bohater
Niepozorną, ale zaskakującą marką jest Radio Eska, które notuje wysoki wynik.
4. Mocny zawodnik w lifestyle
Na uwagę zasługuje też Zwierciadło, które niby w cieniu wielkich portali, a tak naprawdę radzi sobie lepiej w większości kanałów. Jedynkę WWW przegrało o włos, ze względu na mniejszą skalę samego portalu.
5. Dawid w technologicznym świecie goliatów
W kategorii Technologie niezależny Spider’s Web pokonuje największych (i nieco mniejszych) wydawców.
6. "Legacy" to nie wszystko
Daje się zauważyć słabszą dyspozycję największych i najbardziej znanych polskich marek medialnych. Newsweek, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna czy Puls Biznesu. Jak na skalę i renomę tych tytułów, wydawałoby się, że będzie wokół nich nieco więcej zamieszania. Najlepiej z tego grona spisuje się "Wyborcza" (18. miejsce).

7. Polacy żyją sportem
Bardzo mocna obecność socialowa mediów sportowych. Polacy lubią oglądać sport i wszystko co z nim związane. Telewizje mają tu nieco łatwiej, bo sporo contentu jest gotowego na licencji, ale sztuką jest też go mądrze dystrybuować. A to im wychodzi. Świetnie radzi sobie TVP Sport, ale na szczególną uwagę zasługują Meczyki.pl, które zajmują wysokie 3. miejsce w kategorii Sport i 10. ogólnie z mocnym wynikiem, tylko na swoich autorskich treściach, bez pokazywania fragmentów transmisji sportowych.
8. Czarny koń
"Super Express" po cichu wyrasta na jednego z mocniejszych zawodników w internecie. Bez fajerwerków, ale konsekwentnie budują swoją mocną pozycję równolegle na wielu platformach. Koniem, ale pociągowym jest z kolei Onet, który pod względem odsłon swoich stron o parę długości wyprzedza konkurencję i w ogólnym TOP50 zajął pierwsze miejsce. Zaskakuje jednak, jak na lidera o takiej skali, niższy wynik na YouTube.

9. WP słabnie w Mediapanelu, ale odrabia na Facebooku
Mocna pozycja Wirtualnej Polski na Facebooku, gdzie wykręcają solidne liczby, których na co dzień można nie zauważyć. Nadrabia w ten sposób trochę stratę w Mediapanelu, gdzie notuje słabszy wynik po wypięciu na początku tego roku kodów zliczających.
10. Zaskakujący lider w Inforze
Nie "Dziennik Gazeta Prawna", nie Dziennik.pl, a... Infor.pl jest najmocniejszą marką w portfolio wydawnictwa INFOR, należącego do Ryszarda Pieńkowskiego. Wszystkie marki tego wydawcy nie czują się jednak najlepiej w social mediach i na YouTube. Wynik robią głównie portalami.
11. Socialowy Goniec
Wysoka pozycja portalu Goniec.pl, który jak na ostateczne 4. miejsce, notuje słaby wynik oglądalności portalu, ale nadrabia go bardzo dobrą obecnością w social mediach. Jest najlepszy w interakcjach i odsłonach wideo na TikToku oraz w interakcjach na Facebooku, ale – co ciekawe – tutaj to samo wideo już tak dobrze się nie ogląda. Podobnie jak na Instagramie.

Uwagę zwraca też słaby wynik Biznesinfo.pl w kategoriach socialowych. Iberion, do którego należy ten portal, chwali się i jest znany z mocnych social mediów, a tutaj ewidentnie jest odwrotnie.
12. Jest nowy kozak w mieście
Po ostatecznym wyniku może tego nie widać, bo konkurencja w kategorii Rozrywka jest mocna, ale jak na swoją niełatwą historię, Kozaczek.pl wyrasta na solidnego zawodnika. Warto się mu przyglądać, czy zyska jeszcze więcej wiatru w żagle po przejęciu przez nowych właścicieli.
13. Można sobie radzić bez sociali i YouTube
Ciekawy kontrast w Grupie PTWP, wydającej m.in. Rynekzdrowia.pl, WNP.pl, Portalsamorządowy.pl. Wydawnictwo od jakiegoś czasu bardzo dobrze radzi sobie w swoich portalach, ale jest niemal zupełnie nieobecne w social mediach i na YouTube. Profil ich mediów oraz odbiorców może tego nie wymagać, bo wynikami finansowymi pokazują, że można sobie doskonale radzić bez tego.

14. Sociale nie dla wszystkich
W 2025 roku wciąż mamy marki, które właściwie nie istnieją poza portalem. Jedni powiedzą, że to odwaga. Drudzy, że lekkomyślność. Po macoszemu najbardziej podchodzą do TikToka, a później Instagrama. No i X-a, ale w tym przypadku to marki głównie lifestyle’owe, więc wiedzą, że tam raczej nie mają czego szukać.
15. Lokalne media raczej ostrożne
Lokalne media stawiają głównie na portale i na Facebooka. Sporadycznie konsekwentnie prowadzą kanały na innych platformach społecznościowych, a tym bardziej na YouTube. Z drugiej strony, jaki jest sens poświęcać czas i zasoby na produkcje wideo, które regularnie notują po kilkadziesiąt czy kilkaset wyświetleń. I to nie tylko w przypadku mediów lokalnych.











