Spot „Czego szukasz w święta? Angielski” promujący świąteczne zakupy na Allegro pojawił się pod koniec listopada br.
W trwającym blisko trzy minuty filmie pokazano historię starszego mężczyzny, który mieszka sam z psem. Pewnego dnia otrzymuje przesyłkę z książką do nauki angielskiego. Zaczyna się uczyć języka. W kolejnej przesyłce otrzymuje walizkę - pakuje ją i wyrusza w podróż do swoich dzieci, które są za granicą. Reklama kończy się sceną, w której mężczyzna staje przed kilkuletnim dzieckiem i po angielsku mówi mu, że jest jego dziadkiem.
Klimat reklamy poruszył wielu odbiorców w Polsce, czemu dawali wyraz w mediach społecznościowych udostępniając i szeroko komentując spot. Film został doceniony również przez zagraniczne media, które podkreślały jego uniwersalne przesłanie.
Reklama cieszy się nadal niesłabnącą oglądalnością w serwisie YouTube w momencie powstawania tego tekstu liczba odsłon sięgała blisko 13 mln.

Doceniając udaną produkcję promującą Allegro Google, właściciel YouTube’a, postanowił umieścić spot na szczycie playlisty najbardziej ciepłych i poruszających reklam świątecznych tego roku rekomendowanych internautom.
YouTube wyjaśnia, że dobierając playlistę szukał takich reklam, które w najlepszy sposób przypominają widzom o tym, co w czasie świąt jest najważniejsze dla wszystkich, czyli bycie razem z najbliższymi. Playlista YouTube’a prezentuje się następująco:
Czego szukasz w Święta? | English for beginners

Apple - Frankie’s Holiday

Anuncio Lotería de Navidad 2016 – 21 de diciembre [Oficial]
Coming Home for Christmas | Heathrow Airport

Hooking Up Grandma's House

Santa Forgot from Alzheimer’s Research UK
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Adam Szałamacha, brand manager Allegro podkreśla, że poruszający spot z nauką angielskiego wpisuje się w długofalową strategię reklamową marki.

- Od dłuższego już czasu nasze wizerunkowe kampanie reklamowe opowiadają o sprawach istotnych dla nas wszystkich: miłości, byciu razem, spełnieniu – przypomina Adam Szałamacha. - Tak jest i tym razem. Spot ten niesie też inny komunikat: zakupy na Allegro, choć traktujemy je jako powszechne lecz przyziemne działania, mogą być pomocne w budowaniu dobrych relacji z ludźmi, czyli dawać szczęście, którego wszyscy szukamy.
Zdaniem Szałamachy bardzo ważne jest, by historie opowiadane przez Allegro były wiarygodne. - To podstawowe kryterium, którym kierujemy się planując kampanie i kreacje – wyjaśnia nasz rozmówca. - Także w tym przypadku doceniają to widzowie – chwalą nas za realizm, prawdę i prostotę przekazu opowieści o dobrych uczuciach. Spodziewaliśmy się, że ten film będzie mocno komentowany i chętnie oglądany w Polsce – wszak ma polski kontekst, choćby motyw rozłąki w wyniku emigracji, głównie zarobkowej. Jednak sukces także poza Polską bardzo nas zaskoczył. Cieszymy się, że dzięki temu filmowi dobrze mówi się o Polsce, szczególnie w kontekście profesjonalnej komunikacji firmowej – zaznacza Szałamacha.

Koncepcję spotu Allegro stworzyła agencja Bardzo, tworząca całą platformę „Czego szukasz?”. Filmik został wyprodukowany przez dom produkcyjny CutCut.











