Smok w nowej kampanii Domestosa. AI pomogła w produkcji

Unilever reklamuje markę Domestos, której głównym bohaterem jest brand hero - czyszczący łazienkę smok. Tworzenie kampanii wspierała sztuczna inteligencja - narzędzia AI umożliwiły efektywne wykorzystanie istniejących materiałów reklamowych oraz stworzenie dodatkowych scen potrzebnych do realizacji spotów, a także dedykowanej kampanii influencerskiej.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Smok w nowej kampanii Domestosa. AI pomogła w produkcji

Ze względu na ograniczoną dostępność materiałów, polski dom produkcyjny Supermassive wykorzystało zaawansowane narzędzia generatywne do efektywnego czasowo zmodyfikowania, wyczyszczenia i upscale’u treści pochodzących z innych rynków. Generatywne AI zostało użyte do stworzenia zupełnie nowych scen z głównym bohaterem kampanii – smokiem.

– Głównym wyzwaniem tego projektu było efektywne wykorzystanie różnorodnych materiałów reklamowych, które otrzymaliśmy od rynków – mówi Ewa Niski, junior brand manager w Unilever. – Generatywne AI pozwoliło nam nie tylko wyczyścić i podnieść jakość istniejących filmów, ale przede wszystkim stworzyć całkowicie nowe, spójne z koncepcją kampanii sceny. Dzięki temu udało się zrealizować projekt, który bez tych narzędzi byłby trudny do przeprowadzenia.

Smok z murala

Elementem kampanii były również działania z zakresu influencer marketingu. Influencerzy, w tym m.in. Natalia Sisik, Mateusz Glen czy Karolina Brygieł, przygotowali materiały, na których w Supermassive za pomocą AI wygenerowano sceny ze smokiem. W efekcie smok wylatywał z nakręconego w mieście murala, pojawiał się w ich łazienkach, a nawet wpływał na sam wygląd twórców.

– Wykorzystanie AI, w tym narzędzi generatywnych, w oczywisty sposób nie ogranicza się jedynie do samej kreacji – komentuje Michał Kisielewski, chief creative officer w Supermassive. – Technologie te mają realny wpływ na procesy lokalizacji czy adaptacji materiałów na potrzeby różnych rynków. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom rozwiązania bardziej elastyczne, szybkie i ekonomiczne niż te dotychczas dostępne – podkreśla.

Spoty i treści influencerskie emitowane są na Facebooku, TikToku i Instagramie. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów