„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w sierpniu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 959 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 2,27 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 908 egz., o 0,93 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-sierpien-2018-gazeta-wyborcza,7171220788520577a ##

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 5,80 proc. do 3 614 egz.

Na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 1 813 egz. znalazła się „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten pochwalić się mógł wzrostem wynoszącym 4,32 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,41 proc. do 302 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

grafika

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2018 roku należała do „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), który awansował z 18. lokaty. Jego wynik wyniósł 835  egz., po wzroście o 1225,40 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), będący rok wcześniej liderem. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 667 egz., po spadku o 28,36 proc.

Podium uzupełnia „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 193,61 proc. do 643 egz. Awansował on z ósmej lokaty.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-sierpien-2018-roku,7171219312535681a ##

Największym wzrostem - o 1833,33 proc. do 406 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 5., po awansie z 21. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media), która w rankingu spadła z miejsca 5. na 21. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 71,54 proc. i ostatecznie wyniósł 70 egz.

grafika

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele