Database marketing od Telepizza

Nowatorskie zastosowania database marketingu przy użyciu systemu Jet.Mail na przykładzie działań marketingowych Telepizzy.

Ewelina Straszewicz - Jet.Mail Project Manager
Ewelina Straszewicz - Jet.Mail Project Manager
Udostępnij artykuł:

Telepizza jest największą w Polsce siecią pizzerii z dostawą do domu. Obecnie w Polsce jest 94 lokali w kilkunastu miastach, z czego 60 to lokale własne, a 34 działają na zasadzie franczyzy. Profil działalności Telepizzy od menedżerów działu marketingu firmy wymaga przyszłościowego myślenia o database marketingu i rozwijania coraz doskonalszych narzędzi bezpośredniego komunikowania się ze swoim klientem.

Firma postawiła sobie za zadanie znalezienie odpowiedzi na następujące pytania:

  • Kim jest nasz klient?
  • Czy potrafimy określić jego profil i dokonać segmentacji na poszczególne grupy?
  • Czy jesteśmy w stanie zbudować stałą relację z klientami?
  • Czy możemy pobudzać do zakupu tych, którzy już kiedyś byli naszymi klientami lub jeszcze nimi nie zostali?
  • Czy jesteśmy w stanie stworzyć program lojalnościowy i zmierzyć jego skuteczność?

W celu znalezienia odpowiedzi na te pytania dział marketingu Telepizzy zaplanował długofalową strategię marketingową, mającą na celu:

  • wzbudzenie zainteresowania ofertą Telepizzy
  • przyrost bazy użytkowników
  • lepsze poznanie profilu klienta
  • utrwalenie wizerunku firmy
  • zbudowanie relacji z klientami opartej na stabilnych fundamentach.

Telepizza nowatorsko podeszła do Internetu, obierając go sobie jako ważny kanał komunikacji z klientem oraz cenne źródło informacji na jego temat i rozpoczęła intensywne działania marketingowe wzmacniające jej wizerunek w Internecie oraz budujące lojalność klientów względem marki. Dlatego też skupiła się na działaniach prowadzonych przy jednoczesnym użyciu wielu narzędzi wspierania sprzedaży online, takich jak email marketing, SMS. W celu zintensyfikowania i zoptymalizowania tych działań Telepizza oraz firma Interactive Marketing Partner nawiązały 2 lata temu ścisłą współpracę. W momencie rozpoczęcia współpracy Telepizza podjęła decyzję o budowie własnej bazy odbiorców. Dane miały być gromadzone za pomocą formularza na stronie www oraz innych działań prowadzonych on-line. Duże znaczenie miało tu wykorzystanie profesjonalnego systemu do emailingu Jet.Mail, pozwalającego na zastosowanie wielu nowatorskich pomysłów menedżerów działu marketingu firmy oraz zaawansowanych technologii.

Telepizza rozpoczęła organizowanie ciekawych i nowatorskich promocji przy zastosowaniu systemu Jet.Mail, mających na celu przyrost własnej bazy. Pierwszym konkursem w roku 2006, zorganizowanym przez Telepizzę w kooperacji z agencją IMPartner, który potwierdził skuteczność strategii obranej przez menedżerów Telepizzy, była kampania „Jak w niebie”, przeprowadzona w lutym tego roku. Telepizza miała do zaoferowania 3000 biletów na film „Jak w niebie” do kin w 11 miastach w Polsce. Poinformowano zainteresowanych, iż, aby wziąć udział w konkursie, należy zapisać się do „Twojej Strefy” na stronie www.telepizza.pl. Aby zintensyfikować promocję, stworzono system poleceń „Zaproś przyjaciela do kina i do „Twojej Strefy” w Telepizzy”. Akcja była wspomagana materiałami POS (ulotki) oraz banerem w komunikatorze Gadu-Gadu. Efekt kampanii był imponujący – w ciągu 2 dni baza Telepizzy przyrosła o 4000 nowych użytkowników.

Następną promocję o podobnej formule Telepizza zorganizowała na przełomie lipca i sierpnia br. Celem kampanii było zwiększenie bazy użytkowników oraz wsparcie sprzedaży w lokalach Telepizzy. Również i ta kampania była związana z filmem ”Garfield 2”. Do zdobycia było 2000 kubków z Garfieldem. Zaadaptowano mechanizm zaproszenia do „Twojej Strefy” z poprzedniej kampanii – „Zaproś przyjaciela na pizzę i podaruj mu kubek z Garfieldem”. Telepizza w tej promocji wykorzystała podobny kanał komunikacji co w poprzedniej – banner w Gadu-Gadu mailing do bazy własnej klientów oraz ulotki z informacją o konkursie dodawane do zamówień .

Wysoka skuteczność promocji (pozyskanie w sumie danych ok. 5000 osób w przeciągu dwóch tygodni) świadczy o powodzeniu stosowanych mechanizmów.

Ostatnim przykładem, który tu omówimy, będzie konkurs „Taneczne zdjęcia”, związany z filmem „Taniec zmysłów”. Jest ona doskonałym przykładem dobrze przygotowanego, ciekawego mechanizmu, skierowanego do młodej grupy odbiorców.

Założenia kampanii były bardzo proste – konkurs składał się z 2 etapów: zamieszczania wykonanych własnoręcznie zdjęć oraz głosowania. Aby zachęcić internautów do głosowania, co 10 osobie głosującej przyznano nagrody w postaci drobnych gadżetów typu koszulki, płyty itp. Konkurs był wspierany za pomocą następujących środków: własnego serwisu www, banera w komunikatorze Gadu-Gadu, mailingu do klientów z bazy oraz ulotek z informacją o konkursie, dodawanych do zamówień.

Promocja „Taneczne zdjęcia” z wykorzystaniem galerii zdjęciowej oraz systemu głosowania okazała się ogromnym sukcesem. Swoje zdjęcia przesłało ponad 700 osób, a w głosowaniu wzięło udział ponad 12 000 osób. Przyrost bazy na poziomie prawie 13 000 osób świadczy o doskonałym połączeniu tematyki konkursu, mechanizmu oraz narzędzi.

Przedstawione wyżej przykłady zastosowania nowoczesnych rozwiązań marketingowych dają jasny obraz tego, jak należy wspierać swoją sprzedaż, jednocześnie stymulując zainteresowanie marką i poszerzając krąg swoich odbiorców. Działania te uczyniły markę atrakcyjniejszą dla odpowiednich grup odbiorców, zwiększyły ruch na stronie oraz przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w okresach promocyjnych. Jednak przede wszystkim spowodowały przyrost bazy o 22 000 użytkowników w wyniku kilku określonych akcji promocyjnych na przestrzeni tylko 1 roku. Taka taktyka z pewnością przyniesie odpowiednie rezultaty w niedługiej przyszłości.

Ewelina Straszewicz - Jet.Mail Project Manager
Autor artykułu:
Ewelina Straszewicz - Jet.Mail Project Manager
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+