Digital Resolution wprowadza narzędzie AdBlock Detector

Agencja Digital Resolution (Grupa OMD) we współpracy z agencją Annalect stworzyła narzędzie AdBlock Detector. To odpowiedź na rosnący trend blokowania reklam  przez użytkowników.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Digital Resolution wprowadza narzędzie AdBlock Detector

AdBlock Detector bada istotność reklam w określonych segmentach reklamowych, uwzględniając zjawisko blokowania reklam. Powstał w odpowiedzi na zachowania konsumentów którzy blokują reklamy. Narzędzie pozwala na szczegółową analizę grupy celowej oraz pomaga w znalezieniu przestrzeni do planowania widocznych działań reklamowych.

Narzędzie jest regularnie aktualizowane. Dane są zbierane 7 dni w tygodniu, przez 52 tygodnie w roku (metoda CAWI). Badanie  realizowane jest wśród internautów w wieku 15-59 lat (340 wywiadów tygodniowo).

Za rozwój narzędzia po stronie agencji odpowiada Kaja Bielawska, senior project coordinator Digital Resolution. Prace nad jego przygotowaniem trwały około cztery miesiące. Z narzędzia korzysta już ponad 60 proc. klientów Digital Resolution

Dane IAB Polska pokazują, że odsetek użytkowników korzystających z adblocków od lat rośnie. Badanie zrealizowane pod koniec 2017 r. pokazało, że penetracja tego oprogramowania wśród polskich internautów w wieku 15 lat i więcej lat wyniosła 42 proc. Oznacza to, że 8,8 mln polskich internautów blokuje reklamy na odwiedzanych stronach. Na przestrzeni lat 2012-2017 r. liczba użytkowników adblocków w naszym kraju wzrosła o 192 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"