Digitas Poland zwiększyła przychody z 6,6 do 41,9 mln zł, 2,6 mln zł zysku

Wpływy sprzedażowe agencji Digitas Poland (Grupa Publicis) wzrosły w 2019 roku o 532 proc. do 41,9 mln zł. Agencja zamknęła ub.r. zyskiem w kwocie 2,59 mln zł, a zatrudnienie zwiększyło się o 150 osób.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Digitas Poland zwiększyła przychody z 6,6 do 41,9 mln zł, 2,6 mln zł zysku
fot. Shutterstock.com

Agencja Digitas Poland miała na koniec 2019 roku przychody w wysokości 41,9 mln zł, co oznacza wzrost względem 2018 roku o 532 proc.

Wpływy od jednostek powiązanych wzrosły z 318,8 tys. zł do 29,82 mln zł. Były to przychody od takich spółek, jak Sapient Ltd (28,95 mln zł), Starcom WW Ltd, Publicis Media France, Saatchi&Saatchi GmbH, Saatchi&Saatchi IS.

grafika

Przychody krajowe wzrosły z 6,32 mln zł do 11,05 mln zł, a zagraniczne – z 318,8 tys. zł do 30,9 mln zł.

grafika

Koszty działalności operacyjnej wyniosły 38,6 mln zł i były wyższe niż rok wcześniej o 564 proc. „Zmiana wynika ze wzrostu kosztów realizacji projektów. Wzrost przychodów ze sprzedaży przy wzroście kosztów działalności operacyjnej spowodował wzrost zysku ze sprzedaży (305 proc)” - czytamy w sprawozdaniu finansowym spółki.

grafika

Najwięcej spółka wydała na tzw. usługi obce – 16,43 mln zł wobec 3,67 mln zł rok wcześniej. Kwota przeznaczona na wynagrodzenia wzrosła z kolei z 1,63 mln zł w 2018 roku do 14,63 mln zł w 2019 roku. W ub.r. liczba zatrudnionych osób zwiększyła się o 150 osób, do 172. Członkowie zarządu agencji, którymi na koniec 2019 roku byli Jarosław Ziębiński, Tomasz Pawlikowski i David Clark nie pobierali w ub.r. wynagrodzenia.

Pozostałe koszty rodzaje zwiększono z 29,8 tys. zł do 1,85 mln zł.

Zysk ze sprzedaży wzrósł rok do roku o 305 proc., do 3,37 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej -  do 3,35 mln zł (z 618,7 tys. zł rok wcześniej).

Zysk brutto zwiększył się z 611,9 tys. zł w 2018 roku do 3,24 mln zł.

Spółka miała na koniec 2019 oku zysk netto w kwocie 2,59 mln zł, co oznacza wzrost rok do oku o 421 proc.

grafika

Spółka Digitas Poland planuje dalszy rozwój technologii związanych z zarządzaniem treściami eCommercowymi, oraz automatyzacją ich wytwarzania, ukierunkowane na sprawniejsze i bardziej efektywne kosztowo procesy. Zamierza intensyfikować proces sprzedaży usług eCommerce oraz digtial production w ramach globalnych klientów Publicis oraz idące w ślad za tym skalowanie usług na rynkach międzynarodowych w szczególności: w regionie Europy, USA, oraz w drugiej kolejności Azji. Planowane jest też ukonstytuowanie warszawskiego biura Digitas jako Center of Excellence w ramach grupy Publicis.

Wśród marek, dla których w Polsce pracuje Digitas Poland są m.in. Heyah, T-Mobile Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"