Spadek przychodów Digitree Group tłumaczy przede wszystkim sprzedażą jesienią ub.r. 60 proc. udziałów spółki Adepto oraz spowolnieniem na rynku marketingowym, które wywołała epidemia koronawirusa.
- Zgodnie z raportem przeprowadzonym w połowie kwietnia br. przez IAB Polska nt. konsekwencji koronawirusa dla branży komunikacji reklamowej online, aż 87% firm z branży reklamy online odczuwa destrukcyjne skutki pandemii, a 4 na 5 firm odnotowało zmniejszenie osiąganych przychodów. Firmy zmniejszyły również ogólne wydatki na reklamę i inwestują jedynie w formy promocji przekładające się na największe korzyści biznesowe: zwłaszcza reklamę sprzedawaną w modelu programmatic, mobile, reklamę w wyszukiwarkach internetowych (SEM) oraz w social media - wyliczono w komunikacie giełdowym firmy.
- W ramach badań prowadzonych przez spółki z Grupy Kapitałowej Digitree Group odnotowane zostały również spadki w zakresie konkretnych branż takich jak fashion, gdzie zainteresowanie klientów online konkretnymi produktami spadło nawet o 70 proc., czy branży travel, gdzie spadki w zakresie liczby codziennych odwiedzin stron internetowych sięgały w niektórych miesiącach II kwartału 2020 r. poziomu ok. 10 proc. ruchu sprzed pandemii. Powyższe realnie wpłynęło na poziom przychodów Grupy Emitenta. Natomiast w ujęciu kwartał do kwartału, przychody Grupy Emitenta utrzymały się niemal na tym samym poziomie (12 364 623 zł w I kwartale wobec 12 192 991 zł w II kwartale br.) - dodano.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-online-raport-co-piata-firma-moze-upasc-do-konca-roku,7170712547706497a ##
Rentowność w górę
Znacząco poprawiły się natomiast wyniki rentowności Digitree Group. Według wstępnych danych zysk EBITDA wzrósł z 1,7 do ok. 2,9 mln zł, a wynik netto - z 0,7 mln zł straty do 0,3 mln zł zysku. Tylko w drugim kwartale zysk EBITDA wyniósł 1,6 mln zł, a zysk netto - 0,4 mln zł.
- Pierwsze półrocze 2020 r., pomimo trudnej sytuacji ogólnej związanej z COVID-19, było dla naszej Grupy dosyć udane, zarówno z poziomu poprawy wyników finansowych rok do roku, jak również realizacji strategii rozwoju Grupy. Epidemia przełożyła się na wzrost zainteresowania wdrożeniami e-commerce, a częścią naszej Grupy jest Fast White Cat – podmiot wdrażający zaawansowane platformy e-commerce na Magento w całej Europie Środkowej. Tego rodzaju projekty mają długofalowy charakter, stąd też ich wyniki będą zauważalne w drugiej połowie roku - opisuje Rafał Zakrzewski, od początku sierpnia prezes Digitree Group.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/anna-lubowska-odeszla-z-rady-nadzorczej-digitree-group,7170497242183809a ##
- Jako Grupa, wykorzystując nasze szerokie kompetencje, oferujemy rozwiązania pokrywające wiele kanałów pozyskania ruchu, co w dobie ogólnego wzrostu e-commerce jako kanału sprzedaży, spotyka się z rosnącym zainteresowaniem klientów, szukających rozwiązań kompleksowych. Wszystko to pozytywnie wpływa na strukturę naszego biznesu. Z drugiej zaś strony w pierwszym półroczu ograniczeniu bądź przesunięciu w czasie uległy kampanie stricte reklamowe realizowane na zlecenie domów mediowych - ten element oczywiście wpłynął negatywnie na nasze wyniki, niwelując część wzrostu segmentu e-commerce - analizuje Zakrzewski.
- Wyniki bieżące są pasjonujące, ale jeszcze ciekawszym obszarem jest rozwój naszej Grupy, która kontynuuje strategiczne inwestycje budując własne technologie wsparcia e-commerce. W ciągu ostatnich 6 miesięcy rozwijaliśmy produkty jakie jak Revhunter (w ramach spółki INIS), który cieszy się doskonałym odbiorem rynku. Pracujemy również nad kilkoma nowymi propozycjami wykorzystującymi technologię machine learning, jeden z tych projektów, realizowany przez Sales Intelligence jest dofinansowany przez NCBiR - wylicza prezes Digitree Group. - Patrząc w przyszłość, widzimy rosnący potencjał Grupy, ale jednocześnie dostrzegamy zagrożenia związane z ogólną sytuacją gospodarczą, która z pewnym opóźnieniem może przełożyć się również na dynamikę naszego wzrostu - dodaje.











