Digitree Group ze spadkiem wpływów i zyskiem operacyjnym, w górę Fast White Cat

W minionym kwartale zajmująca się marketingiem internetowym Digitree Group zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 11,5 proc. do 12,36 mln zł, jej strata netto zmalała z 359,5 do 138,1 tys. zł, a wynik operacyjny poszedł w górę z 314,5 tys. zł straty do 118,4 tys. zł zysku. - Grupa wypracowała zysk na działalności operacyjnej, jak również zmniejszyła koszty prowadzenia działalności, na co wpływ miało głównie inne podejście do prowadzenia projektów w obszarze IT, jak i zmiany na polu związanym z obsługą klientów - komentuje Przemysław Marcol z zarządu firmy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Digitree Group ze spadkiem wpływów i zyskiem operacyjnym, w górę Fast White Cat

Koszty operacyjne Digitree Group zmalały rok do roku z 14,27 do 12,54 mln zł, głównie dzięki spadkowi wydatków na usługi obce z 8,6 do 7,51 mln zł oraz na wynagrodzenia z 3,73 do 3,07 mln zł.

W efekcie zysk EBITDA firmy zwiększył się z 533 tys. zł do 1,25 mln zł, a wynik operacyjny - z 314,5 tys. zł straty do 118,4 tys. zł zysku, natomiast strata netto zmalała z 359,5 do 138,1 tys. zł.

Firma zwraca uwagę, że jesienią ub.r. po zawarciu umowy inwestycyjnej jej udział w kapitale spółki zależnej Adepto zmalał do 40 proc. Ponadto w zeszłym kwartale pierwsze większe zlecenia kampanii marketingowych pojawiły się dopiero w drugiej połowie stycznia, a w drugiej połowie marca w związku z epidemią koronawirusa jej niektórzy klienci zaczęli ograniczać działania marketingowe.

- Patrząc z perspektywy całej Grupy, porównując I kwartał roku 2019 do I kwartału roku bieżącego, zauważyć możemy poprawę wyniku w pewnych pozycjach, w szczególności w zakresie EBITDA. W I kwartale tego roku Grupa wypracowała zysk na działalności operacyjnej, jak również zmniejszyła koszty prowadzenia działalności, na co wpływ miało głównie inne podejście do prowadzenia projektów w obszarze IT, jak i zmiany na polu związanym z obsługą klientów - komentuje Przemysław Marcol, członek zarządu Digitree Group.

- To efekt ciężkiej pracy całego zespołu. Pracujemy też nad dalszą poprawą wyników w szczególności w pozycji zysku netto, który dość dobrze wypadł w IV kwartale roku 2019, a porównując wynik I kwartału rok do roku, również zauważyć można jego znaczną poprawę - podkreśla.

grafika

Fast White Cat i Digitree Group ze wzrostem wpływów i wyniku netto

Ze spółek należących do Digitree Group w zeszłym kwartale wzrost przychodów osiągnęły Fast White Cat (oferująca narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych) i sama spółka Digitree Group. Wpływy pierwszej zwiększyły się rok do roku z 3,03 do 3,61 mln zł, a zysk netto - z 56,1 do 66,1 tys. zł, a druga zanotowała wzrost przychodów z 2,23 do 2,6 mln zł oraz wyniku netto z 367 tys. zł straty do 33,4 tys. zł zysku.

Natomiast pion obejmujący spółki spółki INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), JU (agencja kreatywno-interaktywna), Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych) i sieć reklamy wideo VideoTarget zanotowała spadek przychodów z 9,29 do 6,91 mln zł, a strata netto zmalała z 730,9 do 185,1 tys. zł.

W segmencie ze spółkami Sales Intelligence i Cashback Services wpływy poszły w dół z 3,03 do 2,5 mln zł, a zysk netto z 210,6 do 48,3 tys. zł.

grafika

- Obecnie w związku z pandemią i wprowadzonymi obostrzeniami dla znacznej grupy przedsiębiorstw intensywnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla biznesu, które są ściśle powiązane z aktualnymi potrzebami rynku. Pomagamy firmom wykorzystać potencjał Internetu i w sposób kompleksowy wspieramy je w aktywizacji działań marketingowych bądź przenoszeniu działalności do sieci - mówi Przemysław Marcol.

- Tym sposobem Fast White Cat wdraża w 5 dni w pełni funkcjonalne sklepy internetowe i realizuje sprzedaż na żywo z wykorzystaniem Facebooka, Sales Intelligence pomaga we właściwym zrozumieniu aktualnych trendów zakupowych i wspiera w realizacji skutecznych kampanii sprzedażowych w segmentach cieszących się największą popularnością, a Digitree Group wdraża aplikację, która ma pomóc lokalnym restauracjom w obsłudze zamówień i promocji z wykorzystaniem rozwiązań marketingowych oferowanych m.in. w ramach Systemu SARE - opisuje Marcol.

grafika

Pod koniec kwietnia ze stanowiska prezesa Digitree Group zrezygnował Dariusz Piekarski, od początku sierpnia szefem firmy będzie Rafał Zakrzewski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa