Discovery przejmuje od MediaWorks kanały telewizyjne w Nowej Zelandii

Działająca w Nowej Zelandii firma medialna MediaWorks sprzedała koncernowi Discovery swoje kanały telewizyjne oraz serwisy internetowe. Na liście są między innymi kanały Three i Bravo, platforma streamingowa ThreeNow oraz serwis internetowy Newshub. Wartość transakcji nie jest znana, zakup ma zostać sfinalizowany do końca 2020 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Discovery przejmuje od MediaWorks kanały telewizyjne w Nowej Zelandii

MediaWorks funkcjonuje na rynku w Nowej Zelandii od 2004 r. Firma należy w całości do amerykańskiej firmy Oaktree Capital Management, działa w obszarach telewizji, radia oraz internetu.

Discovery kupuje telewizję od MediaWorks

Obecnie MediaWorks we wszystkich segmentach w których funkcjonuje posiada ponad 4 mln stałych odbiorców. Jednak firma nie radzi sobie ostatnio najlepiej. W ub.r. MediaWorks zanotowała stratę przekraczającą 25 mln dol. Dlatego kilka miesięcy temu nadawca postanowił sprzedać część swoich segmentów, przede wszystkim prowadzone przez siebie ogólnodostępne kanały telewizyjne.

W poniedziałek poinformowano oficjalnie, że amerykański koncern medialny Discovery stanie się właścicielem należących do MediaWorks kanałów Three, Bravo, Three+1, Bravo+1, The Edge TV oraz The Breeze TV, serwisu streamingowego ThreeNow, a także internetowego serwisu informacyjnego Newshub.

Wartość transakcji nie została ujawniona, jej sfinalizowanie ma nastąpić do końca 2020 r., po uzyskaniu wymaganych zgód regulatorów działających w Nowej Zelandii.

MediaWorks zapowiada, że pomimo sprzedaży części firmy wciąż będzie właścicielem działających w kraju stacji radiowych oraz kilkunastu platform internetowych.

Jack Matthews, prezes MediaWorks w komunikacie zaznaczył, że sprzedaż niektórych segmentów otworzy przed nimi nowej możliwości rozwoju w ramach wielkiej organizacji medialnej, zaś MediaWorks będzie mogla lepiej zoptymalizować biznesowe warunki swojego działania.

W drugim kwartale br. Discovery (należy do niego Grupa TVN Discovery Polska) zanotował spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online