Disney Channel zanotował w lipcu br. spadek udziału o 13,0 proc. do 1,13 proc., ale pomimo tego utrzymał się na pozycji lidera. Z trzeciej na drugą lokatę awansował Cartoon Network, którego wynik wzrósł o 2,7 proc. do 0,83 proc. Na trzecim miejscu Disney XD, który zanotował spadek wynoszący aż 37,5 proc., a jego udział uplasował się na poziomie 0,65 proc. Największy wzrost w segmencie w zeszłym miesiącu zanotował plasujący się na ósmej lokacie teleTOON+, bowiem jego udział wzrósł aż o 79,8 proc. do 0,21 proc. Z kolei po raz kolejny najwięcej stracił BBC Cbeebies, który znalazł się na ostatnim miejscu w zestawieniu. Jego udział spadł bowiem aż o 51 proc. do 0,08 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W grupie wiekowej 4-12 lat liderem był natomiast Cartoon Network (aż 8,61 proc. udziału, wzrost o 33,8 proc.), drugie miejsce zajął Disney Channel (udział tego kanału pozostał na podobnym poziomie, jak w lipcu ub.r. i wyniósł 8,04 proc.), a na ostatnim miejscu podium uplasował się jeszcze Disney XD (6,20 proc. udziału, po spadku o 26,3 proc.). Największy wzrost, wynoszący aż 210,5 proc., odnotował także teleTOON+, zaś najwięcej stracił BBC CBeebies. Jego wynik spadł tutaj o 38,4 proc.

Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych w lipcu br. miał serial „Co nowego u Scoobyego”, który na antenie Cartoon Network obejrzało aż 242 tys. widzów. Pozostałe dziewięć pozycji w top 10 należały już jednak do Disney Channel.











