Poza półwyspem iberyjskim zmiany mogą już zauważyć widzowie Disney Channel z Francji, Holandii, Skandynawii Grecji, Izraela, Afryki i krajów arabskich, gdzie do zmian doszło wcześniej. Logotyp nie zmienił się na razie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Ameryce Łacińskiej, Wielkiej Brytanii, Europie Środkowo-Wschodniej i Niemczech. Polski oddział amerykańskiego koncernu nie zdradza czy i kiedy nowe logo zadebiutuje w naszym kraju.


W nowym logo w większości krajów napis „Disney” jest biały, a „Channel” niebieski, choć we Francji użyto koloru zielonego, a w krajach afrykańskich żółtego. W Holandii słowo „Disney” jest koloru granatowego, a „Channel” niebieskiego. W regionie nordyckim całe logo jest białe. W Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej wciąż używane jest stare, różowe logo. W USA logotyp znajduje się w tle zamku z piasku, również nawiązującego do „uszu Myszki Miki”.

Jakie są przyczyny zmian?
Hiszpański blog portal-disney.com opublikował zestawienie logotypów Disney Channel od początku działalności tej stacji. Zawsze znajdowało się w nim nawiązanie do popularnej postaci. Choć amerykańska firma nie zdradza dlaczego usuwa „uszy Myszki Miki”, to najprawdopodobniej ma to związek z rozwojem marki Disney+. Serwis streamingowy nie ma w logotypie nawiązania do popularnej wśród dzieci postaci. Wprowadzenie nowego logotypu można zatem odebrać jako ujednolicenie wizerunki linearnego kanału i platformy streamingowej.


Debiut Disney+ na wielu rynkach wiązał się z zamknięciem stacji telewizyjnych. Do końca 2021 roku zakończono nadawanie ponad 100 na całym świecie. Kanały Fox zniknęły m.in. w krajach nordyckich i Wielkiej Brytanii. Disney Channel zakończył z kolei nadawanie w Turcji. W Ameryce Łacińskiej kojarząca się jeszcze z Rupertem Murdochem marka Fox została zastąpiona przez Star. W Polsce koncern na razie nie planuje zamykać kanałów linearnych.


„Uszy Myszki Miki” mogą być też stopniowo usuwane w związku z amerykańskim prawem. W 2024 roku postać przejdzie do domeny publicznej. Oznacza to, że po 98 latach od stworzenia postaci, wygasną prawa autorskie do Myszki Miki. Konkurencyjne firmy będą mogły tworzyć własne produkcje z jej udziałem. Disney może więc stracić kontrolę nad wizerunkiem postaci.











