Disney dołącza do reklamowego bojkotu Facebooka. Był największym reklamodawcą w serwisie

Disney zdecydował o wycofaniu z Facebooka reklam wszystkich swoich produktów obejmujących między innymi platformy Disney+ i Hulu. Disney dołączył do bojkotu reklamowego prowadzonego przez wiele innych firm. W pierwszej połowie 2020 roku Disney był największym reklamodawcą na Facebooku z wydatkami na poziomie ponad 220 mln dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Disney dołącza do reklamowego bojkotu Facebooka. Był największym reklamodawcą w serwisie

Pod koniec czerwca 2020 r. rozpoczął się reklamowy bojkot Facebooka. Ponad 160 amerykańskich firm wycofało z serwisu swoje reklamy tłumacząc swoje decyzje tym, że firma kierowana przez Marka Zuckerberga w niedostateczny sposób walczy z mową nienawiści na prowadzonych przez siebie platformach.

Disney wycofuje reklamy

Wśród uczestników reklamowego bojkotu Facebooka znalazły się firmy znane szeroko na amerykańskim rynku, wśród nich Diageo, Levi Strauss&Co., Birchbox, Hershey, Ford, BestBuy, Clorox, Adidas czy HP.

Teraz dziennik „The Wall Street Journal” opierając się na własnych źródłach poinformował, że Disney wstrzymał emitowanie na Facebooku reklam należących do niego marek.

Szefostwo Disneya nie skomentowało podjętej przez siebie decyzji, jednak nieoficjalnie mówi się o tym, że największy amerykański koncern medialny zweryfikował swoją strategię wizerunkową, zgodnie z którą nie chce pojawiać się na platformach internetowych budzących wątpliwości wśród internautów i organizacji społecznych. A na takiej pozycji znalazł się ostatnio m.in. ekosystem serwisów prowadzonych przez Facebooka.

Disney w 2019 r. był na drugim miejscu wśród największych reklamodawców na Facebooku, większe wydatki na promocje w serwisie przeznaczył wówczas Home Depot. Z kolei pod względem nakładów reklamowych w pierwszej połowie 2020 r. Disney był zdecydowanym liderem.

Według szacunków firmy analitycznej Pathmatics w ciągu pierwszych 6 miesięcy br. na reklamy wprowadzonego pod koniec 2019 r. serwisu Disney+ wydano na Facebooku ponad 210 mln dol. Z kolei na należącym do Facebooka Instagramie wydatki promujące prowadzoną przez Disneya platformę Hulu od 15 kwietnia do 30 czerwca br. zamknęły się kwotą 16 mln dol.

Facebook, podobnie jak Disney także nie odniósł się oficjalnie do decyzji o bojkocie ze strony Disneya. Wcześniej firma kierowana przez Marka Zuckerberga deklarowała że aktywnie walczy z przejawami mowy nienawiści w swoich serwisach, a ponad 90 proc. tego typu treści jest obecnie wykrywanych i blokowanych przez mechanizmy sztucznej inteligencji.

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą