Disney+ w trzy miesiące pozyskał 28,6 mln subskrybentów

Platforma streamingowa Disney+ ma już 28,8 mln subskrypcji - podała firma Walt Disney Company przy okazji opublikowania najnowszych wyników finansowych. Disney+ ma pojawić się w Polsce dopiero w 2021 roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Disney+ w trzy miesiące pozyskał 28,6 mln subskrybentów

Disney+ działa od listopada ubiegłego roku i jak pokazują najnowsze dane, cieszy się ogromnym zainteresowaniem, które przerasta oczekiwania właścicieli.

Prawie 30 mln klientów serwisu Disney+

Koncern Walt Disney Company przedstawił właśnie wyniki za pierwszy kwartał fiskalny 2020 roku (kończącego się 28 grudnia 2019 roku).

W tym okresie przychody wyniosły 20,86 mld dolarów wobec 15,30 mld dol. w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost aż o 36 proc. rok do roku.

Wpływy firmy przebiły też oczekiwania analityków, którzy spodziewali się przychodów niższych o 700 mln dol. Zysk netto z działalności wyniósł 2,13 mld dolarów - to mniej niż rok wcześniej, kiedy to wyniósł 2,79 mld dol. rok wcześniej, co stanowi spadek o 23 proc.

Jak wynika z raportu Disney+ na koniec 2019 roku miał już 26,5 mln użytkowników. Ten próg serwis przekroczył już 28 grudnia. Analitycy z trzech amerykańskich domów maklerskich prognozowali zaś, że w tym czasie platformie uda się osiągnąć wynik 20 mln subskrybentów.

grafika

Bob Iger, prezes Disneya, na konferencji podsumowującej wyniki koncernu podkreślił, że w poniedziałek 3 lutego Disney+ miał już 28,6 mln abonentów. 

Na przyrost subskrybentów w USA mogła wpłynąć współpraca Disneya z firmą telekomunikacyjną Verizon. Oferuje ona bezpłatny rok Disneya+ abonentom korzystającym z pakietów unlimited. Disney+ jest już czwartą największą platformą streamingową na świecie, jeśli chodzi o liczbę subskrybentów. Czołówkę tworzą Netflix, HBO i Hulu.  

Dostęp do oferty Disney+ w USA kosztuje 6,99 zł miesięcznie lub 69,99 zł przy płatności za cały rok.  Z danych Disneya wynika, że średni miesięczny przychód na użytkownika Disney+ kształtuje się na poziomie 5,56 dol.

Disney szacuje, że do 2024 roku z platformy ma korzystać od 60 do 90 mln osób. Tymczasem według danych z 2019 roku z Netfliksa korzystało 168 mln osób na całym świecie.

Hitem "Mandalorian"

Największym hitem Disney+ jest serial "Mandalorian" z uniwersum "Gwiezdnych wojen". - "Mandalorian" przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania - ocenił Bob Iger.

Po ogłoszeniu raportu wartość akcji Walt Disney Company wzrosła o prawie 3 proc. do ponad 148 dolarów za akcję.

- Cieszy mnie tak dobry wynik Disney+, bo konkurencja na rynku jest najlepszym motorem napędowym rozwoju zarówno technologii jak i jakoś kontentu i obsługi klienta - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Justyna Troszczyńska, szefowa agencji konsultingu filmowego Media4fun. - Pierwszy kwartał obecności Disney+ w świecie streamingu zdecydowanie można uznać za sukces i należy się spodziewać dalszego gwałtownego przyrostu liczby subskrybentów, co związane będzie w szczególności z otwarciem usługi na kolejne rynki w pierwszym półroczu 2020 roku. Próbą sił i komercyjnego pomysłu na utrzymanie klientów stanie się przyszły rok, kiedy wzrost nie będzie już efektem nowości i długiego wyczekiwania na start platformy, a zacznie być uzależniony od inwestycji w nowy kontent, który ze względu na brand nie może ustępować jakością dotychczasowym produkcjom uniwersum DC, które jak wiemy do najtańszych nie należały - ocenia ekspertka.

Disney+ kiedy w Polsce?

Disney+ jest dostępny obecnie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. 24 marca serwis wejdzie do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii i Francji. Latem do tej listy dołączy Belgia, Portugalia i państwa skandynawskie.

Na liście europejskich krajów w których ma się pojawić Disney+ nie ma Polski. Na pytanie Wirtualnemedia.pl o ewentualny termin premiery serwisu w naszym kraju Marta Szafrańska, dyrektor komunikacji w Disney Polska przyznała, że na razie nie ma żadnych informacji na temat.

Według niektórych wcześniejszych spekulacji Disney+ może trafić na nasz rynek dopiero w 2021 r. Być może jednak będzie to bliższa perspektywa, bowiem w listopadzie ub.r. w internecie pojawiły się polskie ceny subskrypcji w Disney+.  

Okazuje się, że w Polsce dostęp do Disney+ miałby kosztować miesięcznie 32,99 zł, zaś w wypadku opłacenia abonamentu za rok z góry - 334,99 zł.

W ramach subskrypcji Disney+ chce zaoferować dostęp do najlepszej jakości proponowanych produkcji oraz możliwość korzystania z jednego konta na 4 ekranach jednocześnie. Za podobną ofertę w wypadku Netfliksa trzeba dzisiaj zapłacić u nas 52 zł, z kolei Apple TV+ kosztuje w Polsce 24,99 zł, zaś serwis HBO Go – 24,90 zł.

Na 2020 roku Disney+ zapowiedział premiery m.in. drugiego sezonu serii "Mandalorian", serialu „WandaVision” Marvel Studio, a także kilkanaście innych tytułów, wśród których są "Aladyn”, "Król Lew”, "Toy Story 4”, "Han Solo: Gwiezdne wojny – historie”, "Gwiezdne Wojny: Wojny Klonów”, "High School Musical: The Musical: The Series", "The Falcon and the Winter Soldier", "Lizzie McGuire", finałowy sezon "Star Wars: The Clone Wars".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+