Disney zamierza skrócić okres wyłącznie kinowej dystrybucji filmów

Szef Disneya zapowiedział możliwość wprowadzenia istotnych zmian w zakresie dystrybucji filmów. Premierowe tytuły miałyby być krócej niż dotychczas emitowane wyłącznie w kinach.

km
km
Udostępnij artykuł:
Disney zamierza skrócić okres wyłącznie kinowej dystrybucji filmów
fot. Shutterstock.com

Bob Chapek, pełniący funkcję CEO koncernu Walt Disney Company, podczas zorganizowanej przez bank Morgan Stanley wirtualnej konferencji dla inwestorów stwierdził, że pandemia koronawirusa spowodowała znaczące zmiany w zachowaniach konsumentów związanych z chodzeniem do kina.

"Konsumenci są teraz prawdopodobnie bardziej niecierpliwi niż kiedykolwiek wcześniej, szczególnie, że przez ostatni rok mieli luksus dostępu w sowich domach do filmowych premier w dowolnie wybranym przez siebie momencie. Dlatego nie jestem pewien, czy jest tutaj możliwy powrót do stanu sprzed pandemii." - powiedział Chapek.

Szef Disneya dodał jednocześnie, że jego firma nie zamierza zrobić niczego co mogłoby podciąć nogi kinowej dystrybucji.

Przed pandemią okres dystrybucji filmów wyłącznie w kinach wynosił średnio 3-6 miesięcy. Chapek nie sprecyzował jak bardzo Disney zamierza skrócić ten okres w przypadku swoich filmów. Zaznaczył, że koncern będzie się tutaj kierował przede wszystkim głosem konsumentów.

Jednocześnie zdaniem CEO Disneya widzowie nie będą już tolerować sytuacji, w której jakiś film będzie miesiącami pokazywany w kinach zanim trafi do innego kanału dystrybucji, np. streamingu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą