Konkurs „Złote Spinacze” ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich firm oraz instytucji realizujących kampanie PR w Polsce. Projekty można zgłaszać w 12 kategoriach głównych oraz 3 specjalnych: Kreatywność, Efektywność i PR on-line.
Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu.
Pełna lista kategorii wygląda następująco:
KATEGORIE GŁÓWNE: 1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji. 2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi. 3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji. 4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa: projekt mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi. 5. Public Affairs i Lobbying: projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne. 6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji. 7. Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji. 8. Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi. 9. Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO, zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne. 10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący wizerunek i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub wprowadzanej na rynek firmy. 11. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. 12. PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest budowa wizerunku i promocja miejsca, miasta lub regionu.

KATEGORIE SPECJALNE: 1. Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł. 2. Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami, odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany postaw lub liczbą publikacji. 3. PR on-line: projekt, który odznaczył się najlepszym wykorzystaniem Internetu i nowych mediów.
Kalendarium najważniejszych terminów konkursu: • 26 sierpnia – pierwszy termin zgłaszania projektów • 2 września – drugi i ostateczny termin zgłaszania projektów • 11 października – ogłoszenie wyników pierwszego etapu i listy nominowanych projektów • 20 października – termin przesyłania przez finalistów dokumentacji dodatkowej do II etapu konkursu • 25 listopada – uroczyste ogłoszenie wyników i gala finałowa.











