3-4 proc. więcej na reklamy dóbr luksusowych. Internet i tv wyprzedzą prasę, USA, Chiny i Japonia motorami wzrostu

W br. wydatki na reklamy dóbr luksusowych w 23 znaczących krajach z całego świata zwiększą się o 2,9 proc., a w przyszłym - o 3,9 proc. 80 proc. tych wzrostów zapewnią marketerzy z USA, Chin i Japonii - prognozuje Zenith.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według analiz agencji mediowej Zenith sektor reklam dóbr luksusowych rośnie wolniej niż cały rynek reklamowy. W latach 2013-2016 branża w 23 analizowanych krajach z całego świata zyskiwała średnio tylko 0,7 proc. rocznie, a cały rynek - 4,8 proc. Ponadto w ub.r. wydatki na reklamy dóbr luksusowych zmalały o 0,5 proc. Był to pierwszy spadek od 2009 roku, wynikający m.in. ze spadku liczby turystów (a tym samym ich wydatków na zakupy) po serii zamachów terrorystycznych w Europie.

W latach 2016-2018 wartość reklam produktów luksusowych ma rosnąć średnio o 3,4 proc. rocznie, wobec 4,4 proc. wzrostu całego rynku reklamowego. W 2017 i 2018 roku najbardziej zwiększy się w Europie Wschodniej (przeciętnie o 10 proc. rocznie), a zdecydowanie mniej w Ameryce Łacińskiej (5 proc.) oraz Ameryce Północnej i regionie Azji i Pacyfiku (po 4 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-2017-roku-internet-pokona-telewizje ##

W ub.r. 74 proc. wydatków marketingowych w tej branży zostało przeznaczone na promocję tzw. ogólnodostępnych dóbr luksusowych (samochodów, perfum i kosmetyków). Nakłady te zwiększyły się w skali roku o 3,9 proc., natomiast o 3,9 proc. zmalały inwestycja na reklamy tzw. dóbr wysoce luksusowych (zegarków, biżuterii, ubrań i akcesoriów). Zenith prognozuje, że wydatki na promocję ogólnodostępnych dóbr luksusowych w 2017 roku wzrosną o 3,7 proc., a w 2018 roku o 4,6 proc., natomiast w przypadku dóbr wysoce luksusowych nastąpią spadki o 0,8 i 1,6 proc.

Produkty luksusowe najmocniej są promowane w prasie - w ub.r. trafiło tam 32,7 proc. wydatków reklamowych całej branży. Telewizja zanotowała 31,3 proc. udziału, a internet - 25,8 proc. Dla porównania, w całym rynku reklamowym prasa w ub.r. miała tylko 16,7 proc. udziału, a w 2018 roku ma mieć o 2,9 pkt proc. mniej.

Według prognoz Zenith w latach 2016-2018 aż 87 proc. nowych wydatków na reklamy dóbr luksusowych zostanie przeznaczone na internet. W efekcie w 2018 roku sieć stanie się głównym kanałem komunikacji marketingowej tego sektora, z 30,6 proc. udziału w wydatkach. Udział telewizji wyniesie wtedy 29,9 proc., a prasy - 29,7 proc.

80 proc. nowych nakładów reklamowych w tej branży mają zapewnić do 2018 roku firmy działające w USA, Chinach i Japonii.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unilever-zmniejszy-wydatki-reklamowe-o-2-mld-euro-rozwiaze-umowy-z-polowa-agencji ##

Raport Zenith obejmuje wydatki na reklamę luksusowych samochodów, perfum, kosmetyków, ubrań, akcesoriów, zegarków i biżuterii w 23 krajach: Australii, Brazylii, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Hong-Kongu, Japonii, Kolumbii, Korei Południowej, Malezji, Meksyku, Niemiec, Peru, RPA, Rosji, Singapuru, Szwajcarii, Tajwanu, USA, Wielkiej Brytanii, Włoch i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele