Szeroko opisywana również w polskich mediach próba zamachu na Donalda Trumpa w opinii wielu ekspertów ustawiła kampanię prezydencką w USA pod Republikanów, utrudniając tym samym jeszcze mocniej pracę Joe Bidenowi. Urzędujący prezydent już po słabiej debacie był namawiany przez środowisko do rezygnacji z ubiegania się o reelekcję, a teraz jego szanse wydają się jeszcze mniejsze.
Tymczasem Donald Trump po krótkim pobycie w szpitalu rzucił się w wir medialnych aktywności, których zwieńczeniem był występ na przedwyborczej konwencji Partii Republikańskiej. Przemówienie polityka jest szeroko komentowane w sieci i mediach tradycyjnych. Wiemy już, ile osób obejrzało słowa Trumpa w amerykańskiej telewizji.
Donald Trump przyciągnął miliony telewidzów
Jak łatwo się domyślić, obecność Donalda Trumpa była główną zachętą dla odbiorców, by włączyli telewizory i śledzili partyjną konwencję. Przełożyło się to na zauważalny wzrost oglądalności względem poprzedniego dnia, gdy przemawiał kandydat na wiceprezydenta J.D. Vance (o 41 proc. ze średniej widowni na poziomie 18 mln osób), o czym informuje portal Variety. Trwające od poniedziałku wydarzenie średnio przyciągało między 14,8 a 18,1 mln widzów. Aż do czwartku.

Siła przyciągania Donalda Trumpa jest widoczna jak na dłoni w wynikach oglądalności narodowej konwencji Republikanów. Finałową noc śledziło średnio 25,4 mln osób, przy czym w tzw. peaku oglądalność wyniosła 28,4 mln. Jak się okazuje, Amerykanie byli najbardziej ciekawi początku trwającego 90 minut przemówienia kandydata partii Republikańskiej.
Fox News z wynikiem na poziomie NBC, ABC i CBS razem wziętych
Nie jest wielkim zaskoczeniem, że zdecydowana większość widowni sprawdziło polityczny event za pomocą stacji Fox News. Sam wynik osiągnięty przez konserwatywny kanał wygląda jednak imponująco. Oglądalność partyjnej konwencji na poziome 10,9 mln widzów jest bowiem rekordem w historii amerykańskiej telewizji kablowej. Stacje NBC, CBS i ABC razem wzięte osiągnęły niewiele wyższy wynik - 11,7 mln telewidzów. Fox News miało też najwyższą średnią oglądalność na przestrzeni wszystkich dni - 7,6 mln.

Spośród trzech wymienionych sieci telewizyjnych na przestrzeni całej kilkudniowej konwencji odbiorcy najchętniej wybierali NBC (2,9 mln średniej widowni). Dalej uplasowały się ABC (2,3 mln), CBS (1,7 mln), a także kablowe CNN (1,5 mln) oraz MSNBC (1,1 mln).











