Duża liczba reklam obniża ich skuteczność

Prawie 30 procent dorosłych internautów natychmiast zamyka stronęinternetową, która w ich ocenie jest zaśmiecona reklamami.

km
km
Udostępnij artykuł:

Natomiast ponad 75 procent spośród użytkowników, którzykontynuują przeglądanie takiej strony, zwraca mniejszą uwagę naumieszczone na niej reklamy - wynika z badania firmy BurstMedia.

Badanie na próbie ponad 4 tysięcy internautów zostałoprzeprowadzone w celu lepszego zrozumienia postrzegania konsumentówzwiązanego z reklamowym natłokiem (z ang. ad clutter). Okazało się,że zasypane reklamami witryny nie tylko irytują odwiedzających jeużytkowników, ale również obniżają skuteczność reklam oraz robiązłą przysługę zarówno właścicielowi strony, samemu reklamodawcy jaki odwiedzającemu.

Pomimo że badani generalnie akceptują fakt pojawiania się reklamw internetowych serwisach, to 52,6 procenta ma niską tolerancję dlawięcej niż dwóch reklam na jednej stronie. Kolejne 27,3 procentarespondentów toleruje tylko jedną, a 25,3 procenta dwie reklamy nastronę.

Z badania wynika też, że reklamowy natłok ma negatywny wpływ napostrzeganie przez konsumentów produktów i usług reklamodawcy. 52,4procenta respondentów ma mniej przychylną opinię o reklamodawcy wprzypadku, gdy jego reklama pojawia się na stronie, która w ichocenie jest zaśmiecona reklamami.

"Jedną z głównych przeszkód w zdobyciu uwagi konsumentów w siecijest reklamowy natłok. Kluczowym dla reklamodawców jest upewnieniesię, że ich przekazy są umieszczane w środowisku zawierającymwysokiej jakości treści, tak aby otrzymać maksymalne wyeksponowaniena jakie te przekazy zasługują oraz chronić reputację swoich marek"- stwierdził Chuck Moran, wiceprezes ds. marketingu w BurstMedia.

źródło: Burst Media

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online