Dużo więcej reklam aut osobowych na outdoorze i w kinach, mniej w gazetach. Najmocniej promowane Skoda, Volkswagen i Toyota

Przez dziesięć pierwszych miesięcy br. producenci i importerzy samochodów osobowych wydali na reklamy w mediach tradycyjnych ponad miliard złotych. Znacząco w tym okresie zwiększyła inwestycje w reklamę zewnętrzną i kinową. Największy wzrost wydatków miał Volkswagen Group Polska, a Skoda była najmocniej reklamowaną w tym czasie marką.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że polscy importerzy samochodów osobowych od stycznia do października br. wydali na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) nieco ponad 1 mld zł, o 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Ponad połowę wszystkich wydatków - 564,8 mln zł, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej - przeznaczyli na działania marketingowe w telewizji. Blisko jedna czwarta inwestycji - 237,6 mln zł - trafiła do stacji radiowych, które w tym roku zarobiły na spotach firm z tego sektora 14,3 proc. więcej niż przed rokiem.

W omawianym okresie znacząco wzrosły wydatki importerów na reklamę outdooorową i kinową. Na promocję na nośnikach reklamy zewnętrznej wydano w tym roku blisko 100 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - 47,4 mln zł. Z kolei wartość reklam samochodów w kinach wzrosła o 69,9 proc., do 63,9 mln zł.

Mniej reklam aut było natomiast w gazetach i na indoorze. Importerzy na dzienniki wydali 24,7 proc. mniej - 13,4 mln zł, a na indoor - 71,5 proc. mniej, zaledwie 13,7 tys. zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-reklamowy-4-proc-w-gore-zyskaly-internet-i-radio-w-dol-prasa-raport ##

Zaznaczmy, że branża motoryzacyjna ma największy udział wydatkach na reklamy internetowe w Polsce. W pierwszej połowie br. wyniósł on 19 proc. rynku, którego wartość oszacowano w badaniu IAB AdEx na 1,54 mld zł.

Największym reklamodawcą wśród polskich importerów samochodów był w tym roku Volkswagen Group Polska, do którego należą takie marki, jak Skoda, Volkswagen i Audi. Firma wydała w mediach pozainternetowych 280,5 mln zł, czyli 28,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Druga pod tym względem była Toyota Motor Poland z inwestycjami w wysokości 86,7 mln zł (wzrost o 6,6 proc.). Trzecie miejsce na reklamowym podium zajęło Renault Polska, które w tym roku na reklamy przeznaczyło 76,7 mln zł, o 24,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Spośród pięciu największych reklamodawców branży motoryzacyjnej, w omawianym okresie dwie firmy zredukowały budżety na reklamę w tradycyjnych mediach. General Motors Poland, który jest importerem marki Opel, zmniejszył je o 6,2 proc., do blisko 60 mln zł, a Citroen Polska - o 12,2 proc., do 49,6 mln zł.

W pierwszych dziesięciu miesiącach br. najmocniej reklamowaną marką samochodów na polskim rynku była Skoda (VW Group Polska) - jej reklamy warte były w tym okresie 123,2 mln zł (39 proc. więcej niż rok temu).Marka ostatnio była promowana m.in. akcją z udziałem blogera Mr Vintage, a wcześniej kampanią z udziałem aktorki Małgorzaty Sochy.

Znacznie zwiększono też wydatki na promocję marki Audi (VW Group Polska) - o 108,5 proc. w skali roku, do 55 mln zł.

W tym roku mniej wydano na wsparcie reklamowe marek Volkswagen (VW Group Polska), Toyota (Toyota Motor Poland) i Opel (GM Poland). Latem Volkswagen promował wersję Golf Variant spotami z gwarą śląską, a samochody użytkowe wspierał kampanią skierowaną do kurierów.

Wydatki na reklamy Volkswagena spadły o 9,8 proc., do 63,8 mln zł, w przypadku Toyoty - o 5,5 proc., do 61,4 mln zł, a Opla - o 6,2 proc., do blisko 60 mln zł. Ta ostatnia marka przez ostatnie kilka tygodni była promowana w kampanii z udziałem trenera piłkarskiego Jürgena Kloppa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+