Z raportu o wydatkach cennikowych przygotowanego przez Kantar Media dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. importerzy i producenci samochodów osobowych wydali na reklamy w mediach poza internetowych 99,01 mln zł. Było to 23,4 proc. więcej niż w styczniu 2014 roku.
Najwięcej przeznaczyli na reklamy w telewizji - 45,9 mln zł, o 9,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Zwiększyli też nakłady na obecność reklamową w stacjach radiowych - o 12,2 proc., do 30,2 mln zł. Magazyny na reklamach samochodów osobowych zarobiły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 35,5 proc. więcej (7,1 mln zł), a kina - aż 20 razy więcej (12 mln zł).
W pierwszym miesiącu br. mniej było reklam aut osobowych w dziennikach (spadek wydatków o 41,2 proc., do 1,7 mln zł) i na nośnikach reklamy zewnętrznej (spadek o 24,8 proc., do 2,1 mln zł).

Styczeń tradycyjnie już od lat jest miesiącem, w którym importerzy wyprzedają auta z poprzedniego rocznika. Ten czynnik determinuje też komunikację reklamową - większość reklam podkreślała właśnie niższe ceny aut wyprodukowanych w 2014 roku.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-styczniu-wyhamowal-spadek-w-reklamie-prasowej-mocno-w-gore-reklama-radiowa-i-kinowa ##
Do wzrostu wydatków reklamowych w styczniu br. mogły przyczynić się wyniki sprzedażowe importerów w 2014 roku - branża zanotowała kilkuprocentowy wzrost sprzedaży nowych samochodów w skali roku. Trend ten utrzymuje się.
Według Carmarket.com.pl w styczniu br. sprzedano w Polsce 32 888 nowych aut osobowych i lekkich dostawczych, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej sprzedało się samochodów marki Skoda (4 577), Toyota (3 527) i Volkswagen (3 217).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rekordowa-liczba-rejestracji-samochodow-luksusowych-i-klasy-premium-w-polsce ##
Największym reklamodawcą w styczniu br. wśród importerów aut osobowych był Volkswagen Group Polska, producent samochodów takich marek jak Skoda, Volkswagen i Audi. Na reklamy w mediach pozainternetowych wydał 34,7 mln zł, o 36,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajął General Motors Poland, właściciel m.in. marki Opel. Koncern zostawił w mediach 8,8 mln zł, o 39,2 proc. więcej w skali roku. Wydatki Toyota Motor Poland wzrosły natomiast o 81,3 proc. - do 7,2 mln zł. Toyota od dłuższego czasu regularnie promuje swoje auta m.in. w telewizji i radiu reklamami z udziałem Włodzimierza Zientarskiego.
Z kolei Fiat Auto Poland zwiększył cennikowe wydatki o 63,1 proc. (do 6,1 mln zł), a Kia Motors Polska - o 69,4 proc., do blisko 6 mln zł.











