Dużo więcej reklam aut w telewizji, radiu i kinach. Volkswagen z największym budżetem

Producenci i importerzy samochodów osobowych w styczniu br. wydali na reklamy poza internetem 23,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Zwiększyli swoją obecność w telewizji, radiu, magazynach i kinach, a ograniczyli w dziennikach i na outdoorze. Liderem wydatków był Volkswagen Group Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z raportu o wydatkach cennikowych przygotowanego przez Kantar Media dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. importerzy i producenci samochodów osobowych wydali na reklamy w mediach poza internetowych 99,01 mln zł. Było to 23,4 proc. więcej niż w styczniu 2014 roku.

Najwięcej przeznaczyli na reklamy w telewizji - 45,9 mln zł, o 9,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Zwiększyli też nakłady na obecność reklamową w stacjach radiowych - o 12,2 proc., do 30,2 mln zł. Magazyny na reklamach samochodów osobowych zarobiły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 35,5 proc. więcej (7,1 mln zł), a kina - aż 20 razy więcej (12 mln zł).

W pierwszym miesiącu br. mniej było reklam aut osobowych w dziennikach (spadek wydatków o 41,2 proc., do 1,7 mln zł) i na nośnikach reklamy zewnętrznej (spadek o 24,8 proc., do 2,1 mln zł).

Styczeń tradycyjnie już od lat jest miesiącem, w którym importerzy wyprzedają auta z poprzedniego rocznika. Ten czynnik determinuje też komunikację reklamową - większość reklam podkreślała właśnie niższe ceny aut wyprodukowanych w 2014 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-styczniu-wyhamowal-spadek-w-reklamie-prasowej-mocno-w-gore-reklama-radiowa-i-kinowa ##

Do wzrostu wydatków reklamowych w styczniu br. mogły przyczynić się wyniki sprzedażowe importerów w 2014 roku - branża zanotowała kilkuprocentowy wzrost sprzedaży nowych samochodów w skali roku. Trend ten utrzymuje się.

Według Carmarket.com.pl w styczniu br. sprzedano w Polsce 32 888 nowych aut osobowych i lekkich dostawczych, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej sprzedało się samochodów marki Skoda (4 577), Toyota (3 527) i Volkswagen (3 217).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rekordowa-liczba-rejestracji-samochodow-luksusowych-i-klasy-premium-w-polsce ##

Największym reklamodawcą w styczniu br. wśród importerów aut osobowych był Volkswagen Group Polska, producent samochodów takich marek jak Skoda, Volkswagen i Audi. Na reklamy w mediach pozainternetowych wydał 34,7 mln zł, o 36,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajął General Motors Poland, właściciel m.in. marki Opel. Koncern zostawił w mediach 8,8 mln zł, o 39,2 proc. więcej w skali roku. Wydatki Toyota Motor Poland wzrosły natomiast o 81,3 proc. - do 7,2 mln zł. Toyota od dłuższego czasu regularnie promuje swoje auta m.in. w telewizji i radiu reklamami z udziałem Włodzimierza Zientarskiego.

Z kolei Fiat Auto Poland zwiększył cennikowe wydatki o 63,1 proc. (do 6,1 mln zł), a Kia Motors Polska - o 69,4 proc., do blisko 6 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu