Liderem rynku telewizyjnego w I kwartale 2007 pozostaje - z udziałami wynoszącym 24,38 proc. - telewizyjna Jedynka – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Publiczna stacja odnotowała jednak spadek o 0,39 punkta procentowego w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku.
Na drugim miejscu utrzymała się Dwójka, której udziały spadły jednak aż o 1,88 p.p. Z czwartego na trzecie awansował Polsat, który odnotował wzrost udziałów o 0,33 p.p. Słonecznej stacji udało się wyprzedzić TVN, który spadł na czwartą pozycję, zmniejszając swoje udziały o 0,11 p.p. Niezmiennie na piątym miejscu pozostaje TVP3, choć ten kanał również odnotował spadek udziałów (o 0,32 p.p.)
Najpopularniejsza stacją tematyczną w I kwartale 2007 roku był główny konkurent TVP3 – informacyjny kanał TVN24, który zwiększył udziały o 0,93 proc., dzięki czemu awansował z miejsca szóstego na piąte. TVN24 wyprzedził tym samym ponadregionalną telewizję TV4, która spadła w rankingu, choć jej udziały wzrosły (o 0,03 proc.)

Wszyscy 4+I kw. 2007I kw. 2006Lp.StacjaSHR %StacjaSHR %1TVP124,38%TVP124,77%2TVP218,85%TVP220,73%3Polsat16,69%TVN16,37%4TVN16,26%Polsat16,36%5TVP34,40%TVP34,72%6TVN242,63%TV41,98%7TV42,01%TVN241,70%8TVN71,40%TVN71,28%9MiniMini0,67%CN/TCM0,84%10CN/TCM0,66%Eurosport0,79%11Jetix0,65%TVPolonia0,74%12Eurosport0,62%Jetix0,63%13TVPolonia0,61%Polsat2 Int.0,49%14Polsat2 Int.0,54%ZigZap/Hyper0,43%15TV Puls0,48%Discovery0,42%
W grupie widzów w wieku 16-49 lat pozycje lidera rynku telewizyjnego w I kwartale 2007 roku - mimo spadku o 0,41 p.p. - utrzymała TVP1. Na drugie miejsce z trzeciego awansował Polsat, który zyskał 0,4 p.p. Spory spadek odnotowała natomiast TVP2 – aż o 2,09 p.p., co zaowocowało przesunięciem kanału z pozycji wicelidera na pozycję trzecią. Niezmiennie czwarty jest TVN, którego udziały zmalały o 0,86 p.p.

16 - 49I kw.2007I kw. 2006Lp.StacjaSHR %StacjaSHR %1TVP121,34%TVP121,75%2Polsat19,65%TVP219,65%3TVP217,56%Polsat19,25%4TVN17,08%TVN17,94%5TVP33,09%TVP33,48%6TV42,25%TV42,20%7TVN241,96%TVN71,48%8TVN71,70%TVN241,31%9VIVA0,77%Eurosport0,72%10MiniMini0,67%CN/TCM0,67%11Eurosport0,61%Discovery0,59%12Discovery0,57%TVPolonia0,59%13AXN0,57%VIVA0,53%14TVN Turbo0,55%Polsat2 Int.0,52%15Polsat2 Int.0,53%TVN Turbo0,46%
Wszystkie publikowane dane odnoszą się do okresów 1 stycznia – 29 marca 2006 oraz 1 stycznia – 29 marca 2007.











