Dwa razy mniej użytkowników serwisów zakupów grupowych. Groupon i Gruper mocno w dół (TOP 10)

W lutym br. serwisy zakupów grupowych odwiedziło 2,39 polskich internautów, ponad dwa razy mniej niż dwa lata wcześniej. Zdecydowanym liderem jest Groupon, który jednak podobnie jak Gruper i Citeam w ostatnim roku zanotował duży spadek odwiedzalności.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Dwa razy mniej użytkowników serwisów zakupów grupowych. Groupon i Gruper mocno w dół (TOP 10)

Serwisy zakupów grupowych w lutym br. przyciągnęły 2,393 mln polskich użytkowników, o 38,4 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy odwiedziło je 3,9 mln internautów - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tymczasem w lutym 2012 roku witryny tego typu miały 5,07 mln użytkowników, tak więc w skali roku spadek wyniósł 52,8 proc.

Wśród użytkowników serwisów zakupów grupowych niezmiennie jest nieco więcej mężczyzn niż kobiet. W lutym br. panowie stanowili w tej grupie 57,8 proc., a panie - 42,2 proc., natomiast dwa lata wcześniej proporcje wynosiły 55,6 proc. - 44,4 proc. W ciągu dwóch lat z odwiedzania tych witryn zrezygnowało 1,44 mln mężczyzn i 1,24 mln kobiet.

Najliczniejszą grupą wiekową użytkowników serwisów zakupów grupowych są osoby w wieku 25-34 lat - w lutym br. stanowiły 29,1 proc. ogółu, o 1 pkt proc. mniej niż dwa lata temu. Internauci w wieku 35-44 lat to 20,2 proc. wszystkich użytkowników tych witryn, ci w wieku 15-24 lat - 17,8 proc., w wieku 45-54 lat - 15 proc., a w wieku 55 lat i więcej - 16 proc.

W ciągu dwóch lat duże spadki odwiedzalności nastąpiły wśród użytkowników ze wszystkich grup wiekowych. O ponad 50 proc. zmalała liczba internautów w wieku 15-24 lat (z 1,12 mln do 426,9 tys., czyli o 62 proc.), 25-34 lat (z 1,53 mln do 697,4 tys., czyli o 54,3 proc.) i 7-24 lat (z 266,1 tys. do 41,3 tys., czyli aż o 84,5 proc.).

Prawie 90 proc. użytkowników serwisów zakupów grupowych to osoby z wykształceniem średnim lub wyższym - te pierwsze w lutym br. miały 43,1 proc. udziału, a drugie - 44,7 proc. Z każdej z tych grup było po ponad milionie internautów.

W skali dwóch lat liczba użytkowników ze średnim wykształceniem zmalała o milion (49,2 proc. w dół), a tych ze średnim - o 978,1 tys. (47,7 proc. w dół). Stosunkowo jeszcze mocniej zmniejszyła się liczba użytkowników z innym wykształceniem - tych z podstawowym o 82,3 proc., z gimnazjalnym - o 78,1 proc., a z zasadniczym zawodowym - o 63,3 proc.

30,7 proc. użytkowników serwisów zakupów grupowych mieszka na wsi, 23,9 proc. w dużych miastach (od 100 do 500 tys. mieszkańców), a po 17,6-17,9 proc. - w miastach średniej wielkości (od 20 do 100 tys. mieszkańców) i największych.

Liczba użytkowników ze wsi zmalała w ciągu dwóch lat o 583,4 tys. (44,2 proc. w dół), tych z najmniejszych miast - o 414,8 tys. (63,9 proc. w dół), z miast od 20 do 100 tys. mieszkanców - o 566,8 tys. (spadek o 56,8 proc.), z miast od 100 do 500 tys. ludności - o 587,6 tys. (50,6 proc. w dół), a z największych miast - o 527,4 tys. (spadek o 55,5 proc.).

Na kolejnej podstronie wyniki najpopularniejszych serwisów zakupów grupowych

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem zakupów grupowych jest Groupon.pl, który w lutym br. odwiedziło 1,76 mln internautów, ponad cztery razy więcej niż zanotował zajmujący drugie miejsce Citeam.pl (zamknięty przez Grupę Allegro w połowie marca - przeczytaj o tym więcej). Gruper.pl miał 370,8 tys. użytkowników, Okazik.pl - 243 tys., a Mydeal.pl (należący do Polskapresse) i Fastdeal.pl - 220-225 tys.

W skali roku Groupon.pl stracił 765,8 tys. użytkowników (to spadek o 30,3 proc.), a Citeam.pl - o 429,9 tys. (51,6 proc. w dół). Natomiast liczba użytkowników Gruper.pl zmalała aż o 1,04 mln (czyli o 73,8 proc.).

Z drugiej strony Okazik.pl odwiedziło ponad dwa razy więcej internautów niż rok wcześniej. Fastdeal.pl zanotował wzrost o 12,2 proc., a Sweetdeal.pl - o 18,4 proc.

Groupon.pl na początku 2012 roku miał ok. 3,4 mln użytkowników miesięcznie. Jednak w dalszej części roku notował spadki i w grudniu odwiedziło go już tylko 1,85 mln internautów. W pierwszej połowie ub.r. osiągnął spore wzrosty i w czerwcu zanotował 3 mln użytkowników, jednak później znów tracił, wskutek czego w styczniu i lutym br. miał poniżej 1,8 mln użytkowników.

Gruper.pl w 2012 roku zanotował spadek z 1,38 mln do ok. 600 tys. użytkowników miesięcznie. Co prawda w styczniu i lutym ub.r. serwis odwiedziło 1,2-14 mln internautów, ale w kolejnych miesiącach ich liczba systematycznie malała - we wrześniu ub.r. spadła poniżej 500 tys., a w lutym br. - poniżej 400 tys.

Citeam.pl w styczniu 2012 roku odwiedziło 2 mln internautów, a we wrześniu tego roku - już tylko 850 tys. Później już tylko w marcu ub.r. serwis przekroczył poziom miliona użytkowników, za to od sierpnia ub.r. miał ich poniżej 500 tys., a we wrześniu ub.r. - tylko 356 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online