Wyniki badań
W ramach programu „PERFECTA Mój talent”, mającego na celu umożliwienie dzieciom rozwoju ich zainteresowań i zdolności, przeprowadzono badania wśród wychowanków świetlic środowiskowych biorących udział w projekcie. Wyniki dokonanych analiz wskazują jednoznacznie – większość dzieci z mniejszych miejscowości w województwie warmińsko-mazurskim lubi swój region oraz miejsca, w których mieszkają i wolą spędzać czas w nich, niż poza nimi.
Preferowane przez najmłodszych sposoby spędzania wolnego czasu
Wśród lubianych przez najmłodszych sposobów spędzania wolnego czasu zdecydowany prym wiedzie uprawianie sportów oraz chodzenie do kina. W rzeczywistości jednak najwięcej dzieci spędza czas wolny spotykając się ze znajomymi, słuchając muzyki, spacerując, grając w gry i zabawy plenerowe. Widać wyraźnie, że warto w związku z tym, podążając za potrzebami najmłodszych, inwestować chociażby w zajęcia sportowe i kulturalne.

Lubię miejscowość, w której mieszkam!
Badania pokazują, że 6 na 10 ankietowanych woli spędzać czas wolny poza domem niż w nim. Choć poza domem, wcale nie oznacza poza miejscowością, w której mieszkają. Dzieci najbardziej lubią spędzać czas właśnie w swoich miejscowościach. Bardzo pozytywnie oceniają zajęcia w świetlicach środowiskowych, gdzie mogą atrakcyjnie spędzić wolne chwile razem z rówieśnikami. Wymieniając największe zalety swojej okolicy dzieciaki szczególnie podkreślają ich walory przyrodnicze, funkcjonowanie świetlic oraz obecność zabytków. Na pytanie o ich słabe strony, respondenci najczęściej odpowiadają, że ich środowisko lokalne ma same zalety!
Recepta na szczęście
Dzieci, które uczestniczyły w przeprowadzonym badaniu są wychowankami świetlic środowiskowych z miejscowości uczestniczących w programie „PERFECTA Mój talent”. Miejscowości, które zgłosiły swoją chęć udziału w programie odznaczają się bardzo dużą aktywnością środowiska lokalnego. Może ta właśnie aktywności jest receptą nie tylko na udane ferie i spędzanie wolnego czasu, ale po prostu na szczęśliwe życie.

Podsumowanie
Na zlecenie marki Perfecta w ramach programu „PERFECTA Mój talent” w czerwcu 2011 r. firma Lokalne Badania Społeczne przeprowadziła badanie wśród ponad 200 dzieci z 18 świetlic w województwie warmińsko-mazurskim. Badanie składało się z kilku części, obejmujących między innymi pytania dotyczące preferowanych form spędzania wolnego czasu przez najmłodszych, opinii na temat środowiska lokalnego, marzeń, pasji oraz aspiracji dzieci.
* * *
Perfecta to największa marka w portfolio polskiej firmy Dax Cosmetics, jedna z wiodących na polskim rynku kosmetycznym. W jej ofercie znajdują się popularne kosmetyki pielęgnacyjne, o bardzo dobrej jakości i konkurencyjnej cenie, oparte na znanych i sprawdzonych składnikach aktywnych. Perfecta to kosmetyki dla współczesnych, aktywnych kobiet, które na co dzień łączą pracę, dom i wychowanie dzieci, ale jednocześnie chcą dbać o siebie. Hasłem „Łączy nas piękno” Perfecta wprowadza w świat kobiet – w świat nie tylko urody, ale też piękna wewnętrznego. Dlatego marka zaangażowała się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Razem z Fundacją Przyjaciółka od początku 2011 roku realizuje program „PERFECTA – Mój talent”, który ma na celu rozwój talentów i pasji u dzieci z najuboższych regionów Polski.












