Przychody Mindshare Polska na koniec 2018 roku wyniosły 492,43 mln zł wobec 390,55 mln zł rok wcześniej. W kraju agencja zarobiła 454,25 mln zł, a za granicą – 38,18 mln zł. W 2017 roku było to odpowiednio 364,19 mln zł i 26,36 mln zł.Przychody agencji z tytułu prowizji wyniosły 17,61 mln zł w 2018 roku, podczas gdy rok wcześniej było to 15,85 mln zł.
Udało się je zwiększyć m.in. dzięki rozpoczęciu współpracy z pozyskanymi w rozstrzygniętych pod koniec 2017 roku przetargach firmami T-Mobile Polska i Sanofi oraz rozszerzeniu współpracy z już obsługiwanymi marketerami.
O 103,29 mln zł wzrosły w skali roku koszty działalności operacyjnej – do 491,42 mln zł. Na tzw. usługi obce agencja przeznaczyła 474,71 mln zł (wobec 374,06 mln zł w 2017 roku), a na wynagrodzenia wydała 11,81 mln zł (wobec 9,74 mln zł rok wcześniej).

Przybyło 6 pracowników etatowych – na koniec 2018 roku w agencji pracowało łącznie 100 osób.Zarząd agencji, w którym są Adrian Kawecki jako prezes i Joanna Kazak w roli członka pobrał w 2018 roku 1,07 mln zł wynagrodzenia (wobec 970,56 tys. zł w 2017 roku).
Na koniec 2018 roku Mindshare miał 1,54 mln zł zysku z działalności operacyjnej (wobec 1,35 mln zł straty w 2017 roku). Udało się odpracować 2,43 mln zł straty brutto z 2017 roku kończąc 2018 rok zyskiem brutto w wysokości 299,86 tys. zł.Podobnie było z wynikiem finansowym netto – 2,09 mln zł straty netto z 2017 roku zamieniono na 250,5 tys. zł zysku netto w 2018 roku.
Rozwój usług e-commerce

W złożonym do KRS sprawozdaniu z działalności władze Midnshare podkreślają że agencja konsekwentnie kontynuowała przyjętą wcześniej strategię wspierania innowacji i rozwoju digital marketingu inwestując w rozwój kompetencji, narzędzi i partnerstw w obszarze digital marketingu zarówno we współpracy z GroupM jak i w ramach firmy.
Zarząd Mindshare wzmocnił zespoły FAST i Business Development – grupę specjalistów z zakresu mediów interaktywnych, danych, analityki rozwijając nowe obszary współpracy z klientami. Konsekwencją wymienionych inwestycji było wejście w obszar współpracy e-commercowej oraz zaawansowany technologicznie projekt współpracy performance’owej dla wielu klientów.Agencja znacznie przyśpieszyła prace nad edukacją programatyczną wszystkich pracowników oraz programatyzacją zakupów mediów cyfrowych. Mindshare kontynuował strategiczne partnerstwo z Google, w ramach którego nie tylko rozwija kompetencje digitalowe pracowników, ale także zyskał preferencyjny dostęp do nowości rynkowych rozwijanych w ramach Google. Wspomniane partnerstwo wspomaga kontynuowaną przez zarząd Mindshare strategię innowacyjnego podejścia do planowania mediów oraz cyfryzacji agencji. Agencja także aktywnie współpracowała w ramach IAB i angażowała się w promowanie standardów rynkowych dotyczących brand safety i viewability.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mindshare-koncept-planning-for-purpose-bedzie-aktywizowac-marki-do-projektow-spolecznych,7171165206537857a ##
Ceny mediów będą rosnąć
W 2019 roku Mindshare spodziewa się dalszego wzrostu cen mediów. Głównymi przyczynami tego stanu rzeczy są m.in.: dobra sytuacja gospodarcza i dalszy wzrost PKB, spadek podaży czasu reklamowego w TV w związku ze spadkami oglądalności oraz wzrost budżetów marketingowych klientów. W konsekwencji prosperity na rynku mediów wszystkie główne grupy telewizyjne ogłosiły nowe zasady sprzedaży czasu reklamowego wprowadzające zasadnicze zmiany funkcjonowania rynku i sankcjonujące dwucyfrową inflację. Ma to bezpośrednie implikacje dla klientów Mindshare, wymaga dalszej rewizji strategii inwestowania w telewizję oraz strategicznego doradztwa dla klientów w zmiennej rzeczywistości.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mindshare-polska-tworzy-dzial-shop-szefem-lukasz-sztuczynski,7171086862780033a ##
Zarząd agencji zwraca też uwagę, że dynamiczna sytuacja panuje także na rynku internetowym. Dwucyfrowy wzrost zakupów programatycznych oraz intensywny wzrost zainteresowania obszarem e-commerce wśród klientów pogłębia zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę w obszarze programmatic, performance oraz e-commerce – agencja chce wychodzić naprzeciw tym trendom i będzie kontynuować inwestycje w specjalistycznych obszarach digitalowych.Zarząd planuje dalszy rozwój i wzmocnienie kompetencji działów specjalistycznych, rozwój nowych obszarów ze szczególnym uwzględnieniem działań e-commerce. Wyzwaniem, z którym spółka będzie musiała się zmierzyć w tym obszarze jest brak wykwalifikowanej kadry na rynku (rynek pracownika), co powoduję presję na wzrost płac i może niekorzystnie wpłynąć na marżowość projektów.

- Perspektywy rozwoju Mindshare w Polsce zależą w dużej mierze od inwestycji w rozwój nowych kompetencji, głownie telewizyjnych i digitalowych. Organiczny wzrost rynku mediowego jest jednocyfrowy, zatem możliwości większego wzrostu spółka upatruje przede wszystkim w akwizycji nowych klientów (obsługiwanych obecnie przez konkurencję) oraz poszerzeniu zakresu działalności - tworzeniu nowych produktów - czytamy w sprawozdaniu finansowym.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koncern-wpp-chce-by-jego-domy-mediowe-skuteczniej-sciagaly-pieniadze-od-klientow,7171109396833921a ##
Agencja liczy na to, że korzystnie na wzrost i rozwój jej biznesu w tym roku wpłynie pozyskanie do obsługi firmy Mondelez – przetarg, w którym wygrało Mindshare rozstrzygnięto jesienią 2018 roku.
Spółka obroniła też obsługę mbanku, rozpoczęła współpracę z WWF Polska.

Na początku ub.r. Mindshare zakończył obsługę Maspexu – jego budżet mediowy w wyniku przetargu przejął Satrcom (Publicis Media).
Tegoroczny budżet agencji zakłada dalszy wzrost przychodów netto oraz znaczącą poprawę zysku brutto spółki.Spółka przewiduje znaczne nakłady na nowe systemy informatyczne oraz kontynuację inwestycji w obszarze HR, D&A oraz e-commerce, a także dalszy rozwój działów FAST, oraz rozszerzenie zakresu kompetencji działu Business Development.











