„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w maju br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 332 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 0,45 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 265 egz., czyli o 40,82 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 0,18 proc. do 2 256 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 959 egz., po spadku o 12,78 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 242,47 proc., osiągnął „Parkiet” (Gremi Business Communication) plasujący się oczko niżej z wynikiem 1 500 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 32,43 proc.
W maju 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 21,89 proc. i wyniósł 917 egz.
Na drugiej podstronie dane e-wydań dzienników regionalnych
Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju br. należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 521 egz., po wzroście w porównaniu do maja ub.r. o 57,40 proc. Rok wcześniej tytuł ten był drugi.

Z czwartego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Wrocławska” (Polskapresse), której średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 37,99 proc. do 316 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse), który rok wcześniej był liderem. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w maju 2014 roku wyniosła 213 egz., po spadku o 41,96 proc.
Największym wzrostem - o 96,55 proc. do 57 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten zajął miejsce piętnaste.
Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca piątego na czternaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 70,56 proc. i ostatecznie wyniósł 63 egz.
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











