„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w październiku br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 096 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 1,63 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 245 egz., czyli aż o 56,21 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 3,60 proc. do 2 386 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 194 egz., po wzroście o 18,27 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-najchetniej-kupowany-w-kioskach-gpc-i-dgp-z-najwiekszymi-spadkami ##
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 232,35 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 572 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,66 proc.
W październiku 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 18,14 proc. i wyniósł 898 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-sprzedaz-super-expressu-i-parkietu-gazeta-polska-codziennie-ponizej-20-tys-egz ##
Na drugiej podstronie dane dzienników regionalnych

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w październiku 2014 roku należała do „Echa Dnia” (Media Regionalne). Jego wynik wyniósł 1 118 egz., po największym wzroście w rankingu wynoszącym 4 200 proc. W październiku ub.r. tytuł ten był 21., czyli przedostatni.
Z dziesiątego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 391,86 proc. do 423 egz.
Największy spadek odnotował „Dziennik Bałtycki” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca drugiego na dwunaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 66,90 proc. i ostatecznie wyniósł 143 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-dzienniki-regionalne-na-minusie-gazeta-pomorska-wyprzedzila-dziennik-zachodni_1 ##

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











