„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w drugim miesiącu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 280 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 13,59 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 623 egz., czyli o 72,35 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 12,89 proc. do 2 444 egz.
Z kolei na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 966 egz., po spadku o 14,04 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 210,08 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 400 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.
Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która spadła z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 25,58 proc. do 387 egz.
W lutym 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do lutego 2013 roku zmalał o 22,57 proc. i wyniósł 995 egz.
Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 27,44 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.











