„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 057 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 0,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 497 egz., czyli o 60,85 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w ub.r. był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,32 proc. do 2 388 egz.
Z kolei na miejsce tuż za podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 060 egz., po wzroście o 0,73 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 237,82 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 581 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 34,43 proc.
W zeszłym roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do 2013 roku zmalał o 18,38 proc. i wyniósł 937 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-polska-codziennie-i-gazeta-wyborcza-mocno-stracily-w-2014-r-a-super-express-prawie-nic-nie-zalezy-nam-by-ktos-nas-lubil ##
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2014 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 506 egz., po wzroście w porównaniu do 2013 roku o 2,02 proc.

Z 20. na drugie miejsce awansowało „Echa Dnia” (Media Regionalne), którego średni wynik sprzedaży e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 1 510,71 proc. do 451 egz. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok wcześniej był drugi. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w 2014 roku wyniosła 355 egz., po jednak wzroście o 0,57 proc.
Zaś największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (też Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca 6. na 11. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 27,27 proc. i ostatecznie wyniósł 136 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-gazety-regionalne-i-lokalne-tracily-w-2014-roku-dziennik-zachodni-liderem ##
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2014-roku-rynek-prasy-codziennej-zmalal-o-8-proc-rosnie-sprzedaz-e-wydan ##











