Dziś Światowy Dzień Telewizji. „To medium, z którego najchętniej korzystają Europejczycy”

21 listopada z inicjatywy ONZ obchodzony jest Światowy Dzień Telewizji. Telewizor w krajach Unii Europejskiej ma aż 97 proc. gospodarstw domowych, a każdy jej mieszkaniec codziennie ogląda telewizję średnio przez 236 minut.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Święto Telewizji jest inicjatywą Organizacji Narodów Zjednoczonych wspieraną przez Unię Europejską Unię Nadawców (EBU), Stowarzyszenie Europejskich Nadawców Komercyjnych (ACT) oraz Stowarzyszenie Biur Reklamy Radia i Telewizji z siedzibą w Brukseli (EGTA).

Caroline Petit, zastępca dyrektora Regionalnego Centrum Informacyjnego ONZ, podkreśla, że Światowy Dzień Telewizji został ogłoszony jako coroczne święto w uznaniu rosnącego wpływu telewizji na osoby podejmujące decyzję i posiadające władzę.

- Siła telewizji leży w jej zdolności do krzewienia demokracji, zapewniania swobody wypowiedzi, jej wpływowi na innowacje oraz tworzeniu i wspieraniu różnorodności kulturowej - mówi Petit - Przez przyciąganie uwagi publicznej do konfliktów i zagrożeń dla pokoju i bezpieczeństwa, telewizja ma siłę w zwiększaniu zrozumienia głównych światowych problemów - dodaje.

- Widownia telewizji w większości krajów europejskich jest stabilna bądź rosnąca - mówi Franz Prenner, prezydent EGTA - Przeciętnie w Unii Europejskiej  widz codziennie ogląda telewizję przez 236 minut.  Co więcej ludzie uwielbiają oglądać programy za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dzięki którym telewizja dopiero wchodzi w swój złoty wiek - dodaje.

Z danych udostępnionych przez EGTA wynika, że w Unii Europejskiej (bez Malty) jest 217,8 mln gospodarstw domowych z telewizorem, co oznacza, że odbiornik telewizyjny posiada 97,2 proc. wszystkich gospodarstw. W 56,3 proc. domów są dwa lub więcej telewizory, 34,9 proc. posiada urządzenie umożliwiające narywanie programów telewizyjnych na dysk twardy, a 20,1 proc. ma telewizor typu Smart TV. Aż 77,2 proc. z wszystkich telewizorów będących w europejskich domach ma płaski ekran.

Na mocną pozycję telewizji w Polsce wskazują dane Nielsen Audience Measurement. Wynika z nich, że w naszym kraju telewizor posiada 95,6, proc. gospodarstw domowych, zaś 66,7 proc. korzysta z płatnej telewizji.  W okresie od stycznia od końca października br. średni dzienny czas oglądania w Polsce wynosił 4 godziny i 14 minut, podczas gdy np. w analogicznym okresie 2010 roku było to 3 godziny 59 minut. Średni dzienny zasięg telewizji wzrósł w tym okresie z 71,3 proc. do 71,8 proc.

Dzisiaj wybrani nadawcy z Europy, Azji, Kanady, USA i Australii emitować będą 30-sekundowy spot, przypominający jaką ważną rolę pełni telewizja w informowaniu, edukowaniu i dostarczaniu rozrywki. Klip przedstawia fragmenty programów rozrywkowych, informacyjnych, kulturalnych, sportowych i filmów oraz zaprasza widzów do podzielenia się ich ulubionym momentem z telewizją w social media przy użyciu hashtag’ów #WeloveTV oraz #WorldTVDay.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą