Za kampanię „5 Stadion” piwa Tyskie (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) Grand Prix odebrały agencje DDB Warszawa, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants oraz dom mediowy Starcom MediaVest Group. Przypomnijmy, że główna część akcji była prowadzona od marca do czerwca 2012 roku w związku z Euro 2012, a jej twarzami byli znani w przeszłości piłkarze: Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten (obejrzyj jeden ze spotów z ich udziałem). W ramach kampanii w TVP emitowano miniserial reklamowy „5. Stadion” (więcej o tej produkcji).
Złote Effie przyznano za pięć kampanii: reklamy pożyczki w ING Banku Śląskim z Adamem Woronowiczem uzależnionym finansowo od rodziny (obejrzyj te spoty), kampanię Lidla z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą (przeczytaj o niej więcej), komunikację Orange Polska z Sercem i Rozumem (zobacz ostatni jak na razie spot z nimi), kampanię Pharmatonu Geriavitu z udziałem Bogusława Lindy (zobacz więcej) oraz kampanię „150 godzin” Opla (obejrzyj spot z niej).

W tegorocznej edycji Effie przyznano 13 srebrnych i 19 brązowych nagród. - Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim nagrody Grand Prix - przekonuje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora Effie. - I tak wielkie emocje towarzyszące gali, były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix, jednakże zdania były podzielone podczas dyskusji, która kampania zasługuje na to wyróżnienie bardziej… - dodaje.

Do tegorocznej edycji Effie zgłoszone zostały 154 kampanie w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 73-osobowe jury, złożone z pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Mirosława Godlewskiego, prezesa Netii.
Wśród agencji reklamowych zdecydowanie najwięcej punktów za poszczególne nagrody i nominacje zdobyła DDB Warszawa (32 pkt), która wyprzedziła agencję Tequila Polska i agencje public relations RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants (po 24 pkt). Wśród domów mediowy najlepszy okazał się Starcom MediaVest Group (38 pkt), wyprzedzając MEC (32 pkt) i MediaCom Warszawa (29 pkt).
Wszystkie nagrody wręczono na uroczystej gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

W kategoriach produktowych i specjalnych za Grand Prix przyznawano 16 pkt, za złotą nagrodę - 8 pkt, za srebrną - 5 pkt, za brązową - 3 pkt, a za nominację - 1 pkt. Natomiast w kategorii Long Term Marketing Excellence za złoto przyznawano 12 pkt, za srebro - 8 pkt, za brąz - 5 pkt, a za nominację - 1 pkt.











