Effie Awards 2021: rozdano 58 statuetek, McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność. Bez nagrody Grand Prix

Jury 22. edycji Effie Awards Poland przyznało 58 nagród - 27 brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych. Najbardziej efektywną agencją  reklamową została McCann Poland, domem mediowym Starcom, a marketerami ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s. Dziewięć nagród Effie odebrała agencja Starcom, siedem Performics, po sześć zdobyły McCann Poland i VMLY&R Poland. Nie przyznano nagrody Grand Prix.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Effie Awards 2021: rozdano 58 statuetek, McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność. Bez nagrody Grand Prix

W tegorocznej edycji Effie Awards jury składało się z ponad 170 ekspertów zasiadających w 11 grupach jurorskich. Obradom przewodniczył Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, właściciel marki E.Wedel. Oceniano zgłoszenia w 24 kategoriach.

- Jak co roku, wybór najlepszych projektów był nie lada wyzwaniem. Jestem również pod wrażeniem zgłoszeń do stosunkowo nowej kategorii Marketing & Business Solutions. Bardzo się cieszę, że kilka lat temu konkurs Effie objął też inne sposoby odpowiadania na wyzwania biznesowe niż te wyłącznie komunikacyjne. Aby sprostać trudnościom i móc się rozwijać, firmy potrzebują transformacji, przełomowych innowacji i długofalowej strategii. W tej kategorii nagradzamy i wyróżniamy właśnie tego typu projekty - podsumował Maciej Herman, przewodniczący Jury Effie Awards 2021, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymały: McCann Poland (7), VMLY&R (6) oraz DDB Warszawa (5) i Publicis Worldwide (5). 12 nominacji zdobyła agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe), kolejne otrzymali Performics (7) i Spark Foundry (7)  oraz należąca do GroupM agencja Wavemaker (6).

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jury-effie-awards-europe-2021-polska ##

Dziewięć nagród Effie dla Starcomu, siedem dla Performics, po sześć dla McCann i VMLY&R

Agencja McCann Poland zdobyła na Effie Awards sześć nagród - dwie złote, trzy srebrne i jedną brązową. Tyle samo nagród powędrowało do VMLY&R - agencja wywalczyła trzy srebra i trzy brązy. Pięć statuetek trafiło do zespołu DDB Warszawa - jedna złota i po dwie srebrne i brązowe. Trzy srebrne nagrody odebrała Publicis Worldwide.

Dziewięć nagród Effie trafiło do agencji mediowej Starcom - cztery srebrne i pięć brązowych. Performics opuściła galę Effie Awards z siedmioma nagrodami - trzema srebrnymi i czterema brązowymi. Pięć brązowych nagród trafiło do zespołu Spark Foundry.

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pawel-tyszkiewicz-przewodniczacy-effie-partner-council ##

Sześć złotych kampanii Effie, bez Grand Prix

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:

Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka),

Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,

Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film

“Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom

Maestro - wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD

Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu. Złote Effie w tej kategorii otrzymała kampania InPostu "Rozwój aplikacji InPost Mobile".

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-effie-awards-europe-2021-agencja-roku-mccann-worldwide-nagroda-grey-warszawa ##

McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję wśród agencji reklamowych zajęła McCann Poland (36 punktów), wyprzedzając DDB Warszawa (28 pkt.) oraz BBDO Warszawa i Publicis Worldwide (ex aequo miejsce trzecie, po 22 punkty).

grafika

Spośród agencji mediowych miejsce pierwsze zajął Starcom, zdobywając 39 punktów. Drugie miejsce zajęła Spark Foundry (28 pkt.), podium zamyka Wavemaker z wynikiem 26 punktów.

grafika

Najbardziej efektywnymi marketerami zostali ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s (po 18 punktów). Miejsce drugi zajęły wspólnie - Blik (Polski Standard Płatności), Lego, Mastercard i Storytel (po 16 punktów). Miejsce trzecie to Grupa Żywiec z wynikiem 14 punktów.

grafika

Na kolejnej stronie prezentujemy listę wszystkich nagrodzonych na Effie Awards 2021 kampanii reklamowych.

Effie Awards 2021 - wszystkie nagrodzone kampanie [lista]

grafika

grafika

grafika

grafika

grafika

grafika

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"