Pismo poświęcony ma odpowiadać na potrzeby zmieniającego się świata, w którym postawy proekologiczne zajmują czołowe miejsce. Na jego łamach czytelnik znajdzie porady na temat tego, jak uprawiać rośliny, by jak najmniej szkodzić Ziemi, a przez to żyć zdrowiej i bardziej komfortowo. Główne działy pisma to Powrót do natur, Ekologiczne uprawy, Ekopasje, Nie marnuję - zyskuję, Organiczne nawożenie, Naturalna ochrona roślin, Ekoinspiracje, Natura i sztuka.
Redaktorem naczelnym „Ekoogrodu” jest Grzegorz Pawlik. W skład zespołu redakcyjnego wchodzą ponadto: Katarzyna Stec, Agnieszka Sołtysiak i Małgorzata Janicka-Gruca. Pierwszy numer kwartalnika ukaże się w nakładzie 40 tys. egz., w cenie 3,99 zł, i w objętości 68 stron. Sprzedaż magazynu wspiera ogólnopolska kampania reklamowa obejmująca prasę (tytuły własne) oraz strony internetowe i social media wydawnictwa Burda Media. Działania promocyjne zaplanował dział marketingu.












