Eksperymentalna aplikacja Otherworld poprzez beacony dostarczy lokalne newsy i informacje na smartfony

Aplikacja o nazwie Otherworld stworzona przez startup  Like No Other wykorzystuje czujniki beacon do dostarczania użytkownikom smartfonów newsów, użytecznych informacji oraz dyskretnych powiadomień push które mogą im się przydać w konkretnej lokalizacji. Na razie trwają próby Otherworld na ulicach Manchesteru.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Eksperymentalna aplikacja Otherworld poprzez beacony dostarczy lokalne newsy i informacje na smartfony

O testach aplikacji Otherworld rozpoczętych w Manchesterze poinformował brytyjski serwis Journalism.

Nowatorskie rozwiązanie zostało opracowane przez startup Like No Other. Uzyskał on dofinansowanie z projektu Google Digital News Initiative (DNI), który niedawno wkroczył w decydującą fazę swojej trzeciej edycji, a jego beneficjentami były w przeszłości także polskie media.

Otherworld jest mobilnym oprogramowaniem działającym w smartfonie użytkownika, które reaguje na obecność w pobliżu beaconów – niewielkich czujników komunikujących się z telefonem za pomocą protokołu Bluetooth.

Kiedy użytkownik smartfona znajdzie się w pobliżu konkretnego beacona sensor wyśle do urządzenia użyteczne informacje związane z bieżącą lokalizacją. Mogą to być newsy dotyczące wydarzeń w okolicy, komunikaty służb miejskich czy też oferty ciekawych wydarzeń przewidzianych w rejonie w którym akurat przebywa użytkownik. Producent zaznacza, że informacje są podawane w postaci dyskretnych bezgłośnych powiadomień typu push, które nie odciągają adresata agresywnym dźwiękiem od bieżących czynności.

Na razie Otherworld jest testowana na ulicach Manchesteru w Wielkiej Brytanii z wykorzystaniem kilkudziesięciu beaconów. Producent nakłonił do pilotażu ponad 50 lokalnych partnerów, wśród których są tamtejsze media czy służby miejskie, m.in. policja w Manchesterze.

Na razie nie wiadomo kiedy Otherworld pojawi się na rynku jako kompleksowa mobilna platforma informacyjna.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025