Dariusz Gałęzewski, prezes Fundacji Oshee i Marcin Jędrychowski, dyrektor Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie podpisali list intencyjny będący deklaracją współpracy na rzecz wspierania zdrowia psychicznego.
Celem kampanii będzie zmiana nastawienia społeczeństwa do korzystania z konsultacji, czy porad psychologa lub terapeuty. W ramach projektu powstanie ogólnopolska platforma edukacyjna o tematyce zdrowia psychicznego, która umożliwi bezpłatny dostęp do treści edukacyjnych oraz ułatwi kontakt ze specjalistami z dziedziny zdrowia psychicznego.
- Projekt skierowany jest przede wszystkim do młodego pokolenia, ponieważ w dobie pandemii to właśnie dzieci i młodzież, poza przeżywaniem standardowych problemów wieku dojrzewania, są narażone na dodatkowe sytuacje stresujące, które odciskają negatywny ślad na ich psychice. Wśród czynników budujących niepokój o ich kondycję psychiczną można wymieniać przymusową izolację, brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami, co z kolei przekłada się na zaburzenia w budowaniu relacji, a także brak edukacji emocjonalnej oraz rosnący wpływ mediów społecznościowych na budowanie samooceny. Pandemia przyczyniła się do wzrostu ilości młodych ludzi zmagających się z depresją, stanami lękowymi, zaburzeniami odżywiania, jak również zachowania autodestrukcyjnymi, a nawet próbami samobójczymi - mówi dr hab. n. med. Maciej Pilecki - kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pilkarska-ekstraklasa-250-mln-zl-od-canal-i-tvp-13-mln-zl-od-sponsorow-7-4-mln-zl-zysku-netto ##
Piłkarze wspierają ideę dbałości o zdrowie psychiczne
Działania promocyjne będą prowadzone w środkach masowego przekazu oraz mediach społecznościowych. Niezwykle cennym wsparciem, wzmacniającym pozytywny przekaz będą z pewnością budzący społeczne zaufanie ambasadorzy. Do pierwszej akcji prowadzonej w kampanii dołączyła również Ekstraklasa, dając tym samym możliwość zaangażowania sportowych autorytetów i motywatorów, jakimi są profesjonalni piłkarze.
Pierwsze działania promocyjne projektu miały miejsce podczas 28. i 29. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy pod hasłem „Ej, wszystko okej?”. Motto znalazło się na koszulkach piłkarzy oraz licznych grafikach w mediach społecznościowych.











