Elon Musk: Bojkot reklamodawców zabije platformę X

Bojkot reklamodawców może zabić firmę - powiedział w środę właściciel platformy X Elon Musk w wywiadzie na konferencji "New York Timesa". Jednocześnie w niecenzuralnych słowach powiedział reklamodawcom, którzy go "szantażują", by odeszli. Przyznał jednocześnie, że błędem było zamieszczenie wpisu popierającego antysemickie teorie.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Elon Musk: Bojkot reklamodawców zabije platformę X
Elon Musk / fot. Shutterstock.com

"To, co zrobi ten bojkot reklamodawców, to zabije tę firmę" - powiedział Musk w wywiadzie podczas konferencji DealBook Summit, organizowanej przez "New York Times". Odniósł się w ten sposób do odpływu firm reklamujących się na jego portalu w reakcji m.in. na rozpowszechnianie ekstremistycznych treści oraz wpisy samego Muska.

Jednocześnie miliarder z RPA powiedział firmom, które wycofały reklamy, by więcej nie reklamowały się na X (d. Twitterze).

"Jeśli ktoś ma mnie szantażować reklamami, szantażować pieniędzmi, niech się pier...." - powiedział biznesmen, dwukrotnie powtarzając niecenzuralny zwrot, kierując go m.in. do obecnego na widowni szefa koncernu Disneya, Boba Igera.

Disney jest jedną z firm, które zrezygnowały z zamieszczania reklam na X. Obok Disneya na podobny krok zdecydowało się wiele dużych korporacji, w tym IBM, Apple, Warner Bros. Discovery, czy ostatnio "Washington Post". Stało się to po tym, jak Musk w jednym z wpisów poparł użytkownika, który twierdził, że Żydzi promują nienawiść do białych. Później stwierdził, że "nie wszystkie społeczności żydowskie" to robią.

Miliarder przyznał w środę, że była to "jedna z najgłupszych, jeśli nie najgłupsza, rzecz, którą zrobił na platformie" i że dał tym samym do ręki "naładowany pistolet wszystkim tym, którzy go nienawidzą" oraz antysemitom. Próbował też wyjaśniać, co miał na myśli, mówiąc, że chodziło mu o "ludzi ze społeczności żydowskiej" którzy finansują "grupy aktywistów, którzy popierają Hamas". Dodał, że problem polegał na tym, że wspierali oni "generalnie prześladowane grupy" i że niektóre z tych grup "niestety chcą waszej zagłady".

X po raporcie o treściach antysemickich stracił reklamodawców

Tydzień Media Matters ogłosiła, że reklamy - m.in. Apple i Oracle - ukazywały się na platformie X obok komentarzy z treściami antysemickimi i neonazistowskimi - na przykład, cytatów Adolfa Hitlera i wypowiedzi negujących Holocaust. W piątek organizacja oznajmiła, że zidentyfikowała reklamy m.in. koncernów Amazon i NBCUniversal obok nacjonalistycznych i rasistowskich hasztagów. 

Według ustaleń Media Matters serwis X nie blokuje wpisów, które np. chwalą Adolfa Hitlera, a jego cytaty są sformułowane jako inspirujące wypowiedzi. Na platformie zamieszczane są także pozytywne memy na temat narodowego socjalizmu i wpisy negujące Holokaust.

W czwartek koncern IBM ogłosił, że zawiesza kampanię reklamową wartą milion dolarów na portalu X po doniesieniach, że reklamy firmy pojawiły się obok wpisów chwalących Hitlera. Swoje aktywności reklamowe w serwisie wstrzymały również m.in. Warner Bros., Walt Disney, Lionsgate, Paramount, Sony Pictures i Apple.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele