Email i SMS - najczęstsza formą życzeń świątecznych (infografika)

Najczęściej wysyłamy i otrzymujemy świąteczne życzenia za pomocą wiadomości email i SMS. Spory potencjał tkwi również w portalach społecznościowych, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność - wynika z badania "Kartki świąteczne vs. email, SMS, social media", przeprowadzonego przez GetResponse i portal Wirtualnemedia.pl.

km
km
Udostępnij artykuł:

GetResponse, dostawca usług email marketingowych wraz z portalem Wirtualnemedia.pl zbadali, w jaki sposób najczęściej wysyłane są świąteczne życzenia w Polsce.

Badanie, które zostało przeprowadzone w okresie przedświątecznym w formie ankiety internetowej, pozwoliło ustalić, że najczęściej świąteczne życzenia do rodziny i przyjaciół są wysyłane za pomocą wiadomości SMS i email. Z krótkiej wiadomości tekstowej korzysta 36 proc., a z wiadomości email niecałe 27 proc. ankietowanych. Na tradycyjną kartkę pocztową oddało głos niewiele mniej, bo 23,5 proc. osób, a portale społecznościowe wybrało tylko 14 proc. badanych.

Podobnie prezentują się wyniki dotyczące otrzymywania świątecznych życzeń. W tym przypadku również wygrywa wiadomość SMS, za pomocą której życzenia otrzymuje 35 proc. badanych. Na drugim miejscu, z niewiele gorszym wynikiem, znalazła się wiadomość email, na którą zagłosowało 32,2 proc. osób biorących udział w ankiecie. Kolejne miejsca zajęły kartka pocztowa z wynikiem 17,6 proc. oraz portale społecznościowe, na które głos oddało 15,2 proc. badanych.

Z kolei wśród życzeń wysłanych do klientów i partnerów biznesowych bezkonkurencyjny okazał się email. Służbowo z tej formy wysyłania świątecznych życzeń korzysta ponad 51 proc. badanych. Na drugim miejscu uplasowała się kartka pocztowa z wynikiem 29,2 proc. Z portali społecznościowych i wiadomości SMS korzysta niecałe 10 proc. ankietowanych.

Ankietowani uznali również, że portale społecznościowe (39,3 proc.) i wiadomości email (33,9 proc.) to formy wysyłania świątecznych życzeń, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność.

Zdecydowana większość osób, które wzięły udział w ankiecie, ma konto na minimum jednym portalu społecznościowym (88,3 proc.) oraz regularnie korzysta z poczty email (87,4 proc.).

"Życzenia lubimy wysyłać błyskawicznie, za pomocą kanałów gwarantujących zwięzłość komunikatu i możliwość dotarcia do wielu osób jednocześnie. Taki trend rysuje się w badaniu przeprowadzonym przez GetResponse oraz Wirtualnemedia i może być on też lekcją dla marketerów na 2012. Dzisiejsze społeczeństwo oczekuje spójnych, klarownych przekazów, a zadaniem marki jest dotrzeć z nimi tam gdzie jest w danej chwili odbiorca (Facebook, email, telefon komórkowy). Cross-channeling to więc zdecydowane słowo klucz na kolejne co najmniej 12 miesięcy" - skomentował wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online