Empik wysyła w ostatnim czasie maile do klientów, którzy robili zakupy na jego internetowej platformie, ale zamówienia "uległy opóźnieniu w wysyłce, dostarczeniu lub anulowaniu".
"Przepraszamy za niedogodności z tym związane. Rozumiemy, że mogło to negatywnie wpłynąć na Twoje doświadczenia z Empikiem, jednak mamy nadzieję, że nadal jesteś i pozostaniesz w gronie naszych Klientów. W związku z wystąpieniem skierowanym do Spółki przez Prezesa UOKiK, podjęliśmy decyzję o przyznaniu rekompensaty za (…) zdarzenia" – informuje w mailingu Empik.

W ramach zadośćuczynienia za każde opóźnione lub anulowane zamówienie klient może dostać jeden darmowy ebook lub audiobook (z dostępnej bazy 1500 tytułów).
Aby dostać kod do wykorzystania w ramach rekompensaty, należy wypełnić formularz wysłany w wiadomości od Empiku.
Empik i rekompensata za anulowane lub opóźnione zamówienie
Jak się dowiadujemy, akcja jest wynikiem kroków podjętych wobec spółki przez regulatora rynku.
Działanie jest wynikiem decyzji, jaką podjęliśmy w odpowiedzi na wystąpienie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a nie postępowania Urzędu. Jako Empik, staramy się wsłuchiwać w potrzeby klientów i adresować kwestie podnoszone przez Prezesa Urzędu

Empik nie podaje, ilu klientów obejmie akcja z rekompensatami, powołując się na tajemnice przedsiębiorstwa.
W 2024 roku grupa Empik po raz pierwszy w historii przekroczyła 4 mld zł łącznej wartości sprzedaży (GMV), co oznacza wzrost o 15 proc. względem 2023 roku. Wynik EBITDA osiągnął wartość 311 mln zł, o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Udział sprzedaży online w wyniku Grupy w 2024 roku przekraczał 50 proc., a za ponad 40 proc. całej sprzedaży Empik.com odpowiadał marketplace.











